اگر قصد  دارید بیش از ۳ ماه در سال در کشور اسپانیا اقامت داشته باشید، موظف هستید برای اخذ اقامت این کشور اقدام کنید. اگر موفق به اخذ اقامت اسپانیا شوید تقریبا از تمامی حق و حقوق یک فرد با ملیت اسپانیایی بهره مند خواهید شد. در ادامه به بررسی راه های اخذ اقامت کشور اسپانیا می پردازیم.

چگونه اقدام کنیم؟ باید خود را در Registro Central de Extranjeros ( دفتر ثبت مرکزی اتباع خارجی) که معمولا در کلانتری محلی می باشد، ثبت نام کنید. آنها به شما گواهی ثبت نام می دهند که نه تنها اقامت شما را تأیید می کند بلکه شامل اطلاعات شخصی مهمی نیز می باشد، بنابراین باید مدارک مختلفی را به مقامات ارائه دهید.

اقامت اسپانیا از طریق کار

آیا می خواهید در اسپانیا زندگی و کار کنید؟ پس باید ویزای کار اسپانیا را دریافت کنید. برای دریافت این ویزا گزینه های زیادی برایتان وجود دارد. چند روش مختلف برای اخذ ویزای کار اسپانیا وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  • ویزای کار آفرینی

اگر مایل به راه اندازی شرکت خود در اسپانیا هستید و پروژه شما نوآورانه است، این اجازه اقامت برای شما مناسب است.

  • ویزای کارمند حرفه ای

این ویزا برای آن دسته از شهروندان غیر اتحادیه اروپا است که به عنوان مدیر یا در جایگاهی با حقوق بالا در اسپانیا پیشنهاد کاری دریافت کرده اند.

  • مجوز کار روزمره

برای کسانی است که یک پیشنهاد کاری روزمره را دریافت کرده اند .چه شهروند غیر اتحادیه اروپا باشید و چه شهروند اتحادیه اروپا، شرایط مختلف مجوز کار و روند دریافت مجوز کار اسپانیا بستگی به مسیری دارد که انتخاب می کنید.

اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت

اسپانیا ( به ویژه بارسلونا) به یکی از بزرگترین قطب های اروپا برای کارآفرینان در سراسر جهان برای شروع پروژه های خود تبدیل شده است. استعداد عالی بین المللی، در دسترس بودن تمام منابعی که ممکن است شما نیاز داشته باشید و شرایط آب و هوایی بی نظیر باعث می شود در صورت موفقیت در کسب و کار، قلمرو اسپانیا به یکی از بهترین گزینه ها تبدیل شود.

زیرا راه اندازی شرکت شما در اسپانیا می تواند به راحتی اجازه اقامت اسپانیا را به شما اعطا کند. بیایید ویزای کارآفرینی را با عمق بیشتری تجزیه و تحلیل کنیم.

ویزای کارآفرینی اسپانیا چیست؟

اگر شهروند یک کشور غیر اتحادیه اروپا هستید که می خواهید زندگی و کار قانونی را در کشور اسپانیا شروع کنید، ویزای راه اندازی ممکن است گزینه ارجح شما باشد. ویزای کارآفرینی اسپانیا به شما این اجازه را می دهد تا به شرط شروع یک پروژه در این کشور که مطابق با علاقه عمومی اقتصاد اسپانیا باشد، در یک دوره دو ساله در اسپانیا زندگی کنید.

الزامات ویزای استارتاپ در اسپانیا

برای دستیابی به موفقیت ویزای کارآفرین در اسپانیا، تمرکز روی این پروژه کافی نیست. شما همچنین نیاز به اجرای شرایط عمومی زیر دارید:

متقاضیان باید از کشورهای غیر اتحادیه اروپایی باشند

کارآفرین باید بالای ۱۸ سال باشد (سن قانونی در اسپانیا).

عدم وجود سابقه کیفری. این باید در اسپانیا و برای هر کشور دیگری در طول ۵ سال قبل از درخواست باشد.

متقاضی نمی تواند در اسپانیا در وضعیت نامنظم باشد.

کسی که این شرکت را شروع می کند باید دارای تأمین اجتماعی (عمومی یا خصوصی) با پوشش کامل در خاک اسپانیا باشد.

داشتن وسایل کافی برای متقاضی و خانواده (در صورت درخواست مشترک) نیز لازم است. مبلغ مورد نیاز ۲.۱۳۰ € برای متقاضی اصلی و ۵۳۲ € برای هر یک از اعضای خانواده که او مسئولیت آن ها را دارد.

مدارک مورد نیاز:

  • فرم درخواست
  • اثبات پرداخت هزینه مربوطه
  • اثبات اینکه تمام نیازهای لازم را برآورده می کنید
  • برنامه تجاری
  • گزارش مطلوب

اخذ اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت

همانطور که در بالا ذکر کردیم، با ویزای کارآفرین قادر خواهید بود برای یک سال در اسپانیا زندگی کنید. سپس می توانید برای اجازه اقامت اقدام کنید که این امر به شما امکان می دهد تا دو سال به طور قانونی در کشور بمانید.

به شرط آنکه شما هنوز هم تمام الزامات را برآورده کنید (عمدتا اینکه پروژه شما هنوز اقتصاد اسپانیا را تقویت می کند)، تجدید امکان پذیر خواهد بود.

تصویب ویزای طلایی در اسپانیا
در شش ماه اول سال 2019 شاهد افزایش چشمگیر مصوبات ویزای طلایی ...
سرمایه گذاری ملک در ترکیه با خرید فروش ملک
اگر من قصد سرمایه گذاری ملک در ترکیه داشته باشم ولی نخواهم ...
مدت زمان دریافت اقامت دائم با ویزای سرمایه گذاری انگلستان چقدر است؟
شما میتوانید با سرمایه گذاری در انگلستان به این کشور مهاجرت کنید ...
آیا اقامت در اسپانیا به اقامت دائم و دریافت پاسپورت منجر می‌شود؟
معمولا اقامت موقت اسپانیا به اقامتی گفته می شود که به فرد ...
چند بار در سال میتوان به ترکیه سفر کرد؟
چند بار در سال میتوان به ترکیه سفر کرد؟
ترکیه یکی از کشورهای بسیار غنی از نظر جاذبه های طبیعی، تاریخی ...
تعلل نکنید ، همین امروز این فرایند را شروع کنید
مهاجرت های سرمایه گذاری در جهان همیشه در حال تغییر است. بیشتر ...
فرم درخواست مشاوره