این روزها اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک مورد سوال بسیاری از متقاضیان این عرصه واقع گردیده است. ما در این مقاله سعی می کنیم با بررسی مجموعه قوانین کشور اسپانیا در رابطه با اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک پاسخ مناسبی به متقاضیان داده باشیم. در حال حاضر یکی از مهمترین طرق مهاجرت به اروپا اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا می باشد. در همین راستا دولت اسپانیا در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی قوانین خود را در زمینه اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک با تغییرات شگرفی همراه نموده و در نتیجه امکانات بسیاری برای متقاضیان اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک فراهم گردیده است.

در دوران رکود اقتصادی اروپا و برای خروج از این بحران دولت اسپانیا مصمم به ارایه تسهیلات به متقاضیان خرید ملک ، ثبت شرکت و سرمایه گذاری در اسپانیا شد . در این راستا اعطای اقامت اسپانیا و بهره مندی از مزایای زندگی‌ در اسپانیا همانند یک شهروند اسپانیایی ، یکی‌ از مهم‌ترین این مزایا بود. بر همین اساس دولت اسپانیا قوانین و شرایطی را مهیا نمود تا افرادی که سرمایه لازم و درآمد کافی‌ جهت زندگی‌ در اسپانیا را دارند به راحتی‌ بتوانند اقامت این کشور را دریافت نمایند.

اطلاعات کلی در خصوص خرید ملک در اسپانیا و اخذ اقامت اسپانیا

لازم به ذکر است که تمامی اقامت‌های اخذ شده ابتدا به صورت یک ساله بوده که بعد از آن ۲ بار و هر بار به مدت دوسال تمدید می‎شود. کلیه اقدامات اولیه از طریق سفارت اسپانیا در تهران انجام می‌گیرد ، بدین صورت که متقاضی ، پرونده‌ تنظیم شده توسط وکیل شامل نامه وکیل ، فرم‎های مربوطه ، سند ملک ، مدارک مالی ، گواهی عدم سوء پیشینه ، گواهی سلامت و …… را با اخذ وقت قبلی‌ به سفارت تحویل می‎نماید؛ سفارت پس از بررسی‌ و ارسال پرونده به اسپانیا و اخذ تادییه با درخواست اقامت شما موافقت و یک ویزای سه ماهه با عنوان “ویزای اقامت” به شما ارائه می‎دهد. شما با این ویزا به اسپانیا سفر ، در اداره پلیس انگشت نگاری و کارت اقامت خود را دریافت می‌نمایید.

تمدید اقامت پس از یکسال با حفظ شرایط اولیه و به شرط نداشتن مشکل مالیاتی به راحتی‌ امکان پذیر خواهد بود. پس از سال اول شما اقامت خود را به مدت ۲ سال و پس از آن نیز دو سال دیگر تمدید می‎نمایید که نهایتاً پس از ۵ سال شما کارت اقامت دائمی خود را دریافت خواهید نمود. ملیت و گذرنامه اسپانیا نیز پس از ده سال اقامت قانونی ،‌ به متقاضی تعلق می‌گیرد.

تعلل نکنید ، همین امروز این فرایند را شروع کنید
مهاجرت های سرمایه گذاری در جهان همیشه در حال تغییر است. بیشتر ...
کدام شهرها و محله‌ها برای خرید ملک در یونان مناسب‌ تر هستند؟
برای پاسخ به این سوال باید هدفمان از خرید ملک مشخص باشد ...
پرتغال جشن ۷ سالگی برنامه اش را گرفت
برنامه ثبت شکستن ویزای طلایی پرتغال در این ماه 7 ساله شد. ...
حق کار برای کسانی که اقامت اسپانیا را دریافت کرده‌اند به چه صورت است؟
اگر قصد  دارید بیش از 3 ماه در سال در کشور اسپانیا ...
مزایای ویزای سرمایه گذاری انگلستان چیست؟
برای دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلستان نیازی ندارید در استخدام جایی باشید. درخواست ...
مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک، چیست ؟
نداشتن هیچگونه سابقه محکومیتی در ایران و دیگر کشورهای اروپایی و همچنین ...
فرم درخواست مشاوره