اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک از جمله طرق مهاجرتی به این کشور محسوب می گردد که سالانه مورد توجه اشخاص خارجی نیز قرار گرفته است. در سال های گذشته سرمایه گذاران بین المللی میانگین ۴۸.۰۰۰ ملک در این کشور را خریداری نمودند. طبق گزارش های مرکز اطلاعاتی دفتر اسناد رسمی در اسپانیا، شهروندان بریتانیا بیشترین تعداد خریداران اموال در اسپانیا به میزان ۱۴% را به خود اختصاص داده اند. تعداد شهروندان بریتانیایی که در این کشور نسبت به خرید ملک اقدام نموده اند، در سال ۲۰۱۸ در قیاس با سال ۲۰۱۷ به میزان ۸% می باشد که به نظر می رسد این روند در سال ۲۰۱۹ نیز ادامه یابد.

خرید ملک، گزینه ای است که احتیاج به ارائه طرح تجاری در ابتدا و دردسر های بیزنس در ادامه نخواهد داشت و از سوی دیگر، از همین ملک می توان به عنوان محل سکونت خود استفاده کرد و بنابراین مجموعا با سرمایه کمتری می توان نسبت به روند سرمایه گذاری اقدام نمود. امکان سرمایه گذاری از طریق خرید ملک، همواره و برای همه کشورها وجود ندارد. اسپانیا از کشورهایی است که این امکان را دارد و با سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در این کشور می توان اقامت آن را به دست آورده و به طور دسته جمعی به همراه تمامی اعضای تحت تکفل خانواده به این کشور نیز مهاجرت کرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به ارائه راهنمایی اشخاص متقاضی در همین باب و در امور مختلف مهاجرتی نیز می باشد.

شرایط اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

اقتصاد اسپانیا به منظور رشد و توسعه، احتیاج به سرمایه گذاری خارجی دارد و دولت این کشور سعی کرده است تا با در نظر گرفتن تسهیلات و مشوّق هایی، سرمایه داران از اقصی نقاط دنیا را ترغیب به سرمایه گذاری در این کشور نماید. بدین منظور و در وهله اول، دولت این کشور طرح هایی را برای سرمایه گذاری در اسپانیا در نظر گرفته است. یکی از این طرح ها، سرمایه گذاری در بخش املاک و ساختمان است. ساخت و ساز، از نظر اقتصادی فعالیتی زیرساختی به شمار می رود چرا که فعالیت بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی به نحو مستقیم و غیر مستقیم به آن وابسته است.

رشد و رونق در بخش ساخت و ساز باعث رشد و رونق در بسیاری از بخش ها مانند صنایع فلزیی و فولاد، سیمان و گچ، سنگ و سرامیک، چوب و پلاستیک و امثال آن ها می شود و موقعیت های شغلی زیادی را نیز ایجاد می کند و این تازه غیر از نیروی کاری است که به طور مستقیم در خود ساخت و ساز مشغول به کار خواهد شد. از این رو دولت اسپانیا با هدف توسعه متوازن، نقاط خاصی را در مکان های مختلف این کشور در نظر گرفته و از طریق پیمانکاران خود، اقدام به احداث واحد های عمدتا مسکونی کرده است. سپس از طریق در نظر گرفتن مشوق هایی، سرمایه داران خارجی را دعوت به خرید این واحد ها نموده است.

خرید ملک در اسپانیا

دولت کشور اسپانیا برای خروج از بحران مالی مصمم به ارائه تسهیلات به اشخاص متقاضی خرید ملک و سایر طرق سرمایه گذاری در این کشور شده است. اخذ اقامت و بهره مندی از مزیت های زندگی در این کشور همانند یک شهروند اسپانیایی از مهم ترین مزیت های این روند نیز می باشد. طبق قوانین و شرایط مهیا شده توسط دولت این کشور، اشخاصی که سرمایه لازم و درآمد در خصوص زندگی در اسپانیا را دارند، نیز می توانند نسبت به این امر اقدام نمایند. مزیت اصلی خرید ملک در اسپانیا را می توان در اخذ اقامت آن خلاصه کرد. داشتن این اقامت، ثمرات و نتایجی دارد که در واقع آن ها هستند که مزایای اصلی به شمار می روند. این مزایا عبارتنداز:

  • مهاجرت بدون مدرک زبان
  • مهاجرت بدون محدودیت سنی
  • امکان زندگی در یک کشور زیبا و امن با سطح بالایی از استانداردهای زندگی
  • دسترسی به امکانات گسترده برای تحصیل و کار و بیزنس
  • مالکیت ۱۰۰% و سرمایه گذاری مطمئن
  • امکان تردد سریع و آسان به حوزه شنگن و بسیاری از کشورهای دنیا
  • افتتاح حساب نزد بانک های معتبر بین المللی و دسترسی به سیستم مالی جهانی
  • و . . .

متداول ترین نوع خرید ملک در کشور اسپانیا می باشد که می بایست متناسب با تعداد اعضا خانواده باشد. بدین منظور که در این طرق متراژ ملک نیز مهم تر از قیمت است. در این طرق شخص متقاضی نیز می توانند از وام بانکی نیز برخودار گردد. مدت زمان این روند از ۱۰ الی ۱۵ ماه است که در این نوع خرید ملک برای شخص متقاضی نیز اجازه کار وجود ندارد، مگر اینکه متقاضی شرایط لازم را در خصوص ورود به بازار کار داشته باشد. حداقل مبلغ در نظر گرفته شده برای این نوع خرید ملک ۱۶۰.۰۰۰ € است. ناگفته نماند که در این طرق فرد اصلی می بایست حداقل ۶ ماه در ۱ سال یا ۱۸۰ روز در ۳۶۵ روز در این کشور حضور داشته باشد.

در مدت پنج سال اولیه، محدودیتی برای سفر به کشورهای دیگر وجود ندارد و شما بدون هیچ محدودیتی مجاز به سفر به تمامی کشورهای حوزه شنگن هستید. اما اگر بخواهید به خارج از حوزه شنگن سفر کنید، در هر ۱۸۰ روز تنها ۹۰ روز مجاز به سفر هستید.

مزایای خرید ملک در اسپانیا و اخذ اقامت اسپانیا

  • داشتن حق سکونت در کشور اسپانیا
  • امکان سفر نا محدود به کشورهای حوزه شنگن
  • امکان دریافت ویزای مولتی و اقامت برای تمامی افراد خانواده
  • عدم نیاز به اشتغال و یا راه اندازی کسب و کار در اسپانیا
  • امکان دریافت اقامت موقت و سپس اقامت دائم اروپا
  • معاف بودن از پرداخت مالیات سالانه
  • امکان افتتاح حساب در بانک‌های اروپایی
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان در کشور اسپانیا، بلافاصله پس از اقامت در اسپانیا
  • سهولت در اخذ ویزای دیگر کشورها
  • امکان اخذ اقامت دائم کشور اسپانیا پس از ۵ سال اقامت بدون وقفه در این کشور
  • امکان اخذ تابعیت کشور اسپانیا پس از مدت ۱۰ سال اقامت قانونی بدون وقفه در این کشور
معرفی محله سانجاک تپه استانبول
معرفی محله سانجاک تپه استانبول
سانجاک تپه (Sancaktepe) یکی از محله های بسیار خوب استانبول که در ...
ترامپ ممنوعیت سفرها را گسترش داد
فهرست ممنوعیت های ایالات متحده همیشه در حال گسترش بوده است و ...
تصویب ویزای طلایی در اسپانیا
در شش ماه اول سال 2019 شاهد افزایش چشمگیر مصوبات ویزای طلایی ...
ترکیه
امتیازات خرید ملک و اخذ اقامت ترکیه
امکان افتتاح حساب های بین المللی بانکی در بانک های سراسر ...
تعلل نکنید ، همین امروز این فرایند را شروع کنید
مهاجرت های سرمایه گذاری در جهان همیشه در حال تغییر است. بیشتر ...
قدرتمندترین گذرنامه های سال ۲۰۲۰
براساس آخرین شاخص قدرت گذرنامه ، ژاپن دارای بالاترین رتبه آزادی دسترسی ...
فرم درخواست مشاوره