معمولا اقامت موقت اسپانیا به اقامتی گفته می شود که به فرد این اجازه داده می شود تا برای مدتی بیش از ۹۰ روز و کمتر از ۵ سال را در خاک اسپانیا اقامت نماید. معمولا این اجازه به افرادی داده می شود که قصد هیچگونه فعالیت اقتصادی را در خاک اسپانیا نداشته باشند. معمولا این ویزا اجازه اولیه اقامت در اسپانیا را به فرد می دهد و از زمان ورود فرد به خاک اسپانیا محاسبه می شود. برخی از روش های کسب اقامت موقت اسپانیا به صورت زیر می باشد.

انواع ویزای موقت اسپانیا

یکی از روش های دریافت اقامت موقت اسپانیا از طریق اثبات تمکن مالی می باشد. این یعنی اینکه فرد متقاضی باید ثابت کند که توانایی زندگی کردن در اسپانیا را با کمک سرمایه خود دارد و می تواند بدون هیچ مشکلی در این کشور زندگی کرده و از خانواده خود حمایت کند. یکی از مواردی که افراد باید به آن توجه کنند این است که باید حتما برای دریافت اقامت موقت اسپانیا از طریق تمکن مالی ملکی را با ارزش دست کم ۱۵۰ هزار یورو در اسپانیا خریداری کنند در غیر این صورت نمی توانند درخواست اقامت موقت اسپانیا را ارائه کنند.

سرمایه گذاری یکی دیگر از روش های کسب اقامت موقت در اسپانیا است. با سرمایه گذاری در اسپانیا و ایجاد شغل و یا ثبت شرکت می توان اقامت موقت یک ساله این کشور را کسب کرد. معمولا برای سرمایه گذاری در اسپانیا باید مبلغی در حدود ۵۰۰ هزار یورو را در این کشور سرمایه گذاری کرد. افرادی که از این طریق اقدام به دریافت اقامت موقت اسپانیا و مهاجرت به اسپانیا می کنند این اجازه را دارند تا تمامی افراد خانواده خود را با خود به همراه داشته باشند و همچنین این امکان برای فرد وجود دارد که اقامت موقت اسپانیا را به اقامت دائم اسپانیا برای خود و خانواده خود تبدیل کند.

ویزای توریستی یکی دیگر از روش های کسب اقامت موقت اسپانیا هست که متقاضی بیشتری هم دارد. ویزای توریستی اسپانیا با نام ویزای شنگن نیز شناخته می شود این ویزا به افرادی تعلق می گیرد که قصد اقامت کوتاه مدت در اسپانیا به منظور تفریح و یا بازدید از قوم خویش خود را داشته باشند. معمولا ویزای توریستی اسپانیا برای مدت زمان مشخصی می باشد و به فردی که این ویزا را کسب کرده است اجازه کار و یا اقامت بیشتز از مدت زمان ثبت شده در ویزا را نمی دهد. ویزای شنگن معمولا دارای اعتباری در حدود ۱۵ تا ۳۰ روزه برای یک بار ورود و حداکثر ۵ سال برای چند بار ورود می باشد.

هزینه های صدور ویزای توریستی اسپانیا برای بزرگسالان در حدود ۶۰ یورو و برای کودکان ۳۵ یورو است که متقاضیان باید در هنگام مراجعه به سفارتخانه اسپانیا آن را پرداخت کنند تا پرونده آنان بررسی شود.

 

ویزای کار هم آخرین روش کسب اقامت موقت اسپانیا است. برای اخذ اقامت موقت اسپانیا از طریق ویزای کار اسپانیا فرد نیاز به دعوتنامه رسمی از سوی کارفرمایی در اسپانیا دارد تا با استفاده از آن بتوان اقام موقت اسپانیا را کسب کرد. مدت زمان اقامتی که در این روش به فرد داده می شود بستگی به قرار دادی دارد که بین فرد و کارفرما بسته می شود و در صورتی که قرار داد به صورت موقت باشد و به اتمام برسد این امکان وجود دارد که توسط کارفرمان تمدید شده و یا به اقامت دائم تبدیل گردد.

تمدید اقامت و تبدیل به اقامت دائم

طبق قوانین فعلی مهاجرتی کشور اسپانیا در خصوص تمدید اقامت اسپانیا ، هر شخص خارجی دارای مجوز اقامت موقت در اسپانیا باید در زمان مقرر بسته به نوع کارت اقامت خود درخواست تمدید اقامت خود را تحویل اداره مهاجرت کشور اسپانیا نماید. همچنین هر شخص خارجی می‌تواند پس از گذراندن پنج سال اقامت موقت بدون وقفه و به صورت پیوسته و با رعایت مقررات اعلام شده از سوى اداره مهاجرت اسپانیا براى رسیدن به اقامت دائم ، مجوز اقامت دائم در اسپانیا را دریافت نماید.  تنها در روش خرید ملک ، گلدن ویزا ، شرط حضور حداقل ۶ ماه در سال در اسپانیا برای اخذ اقامت دایم وجود ندارد.

مهاجرت به اسپانیا و اخذ اقامت اسپانیا ( اقامت اروپا و اقامت شنگن ) بدلایل زیادی از جمله گردش آزاد کالا ، سرمایه و نیروی انسانی و بهره مندی از کار و تحصیل رایگان برای همه دارای جذابیت فراوان است ، اما پروسه زمانی اقدامات و مراحل قانونی مهاجرت به اسپانیا و اخذ اقامت اسپانیا ( اقامت اروپا و اقامت شنگن ) دارای ظرافتها و عواملی است که چنانچه شما از ابتدای شروع اقدامات از زوایای پنهان این پروسه غافل شوید مسیر رفته را با هزینه های سنگین باید برگشت کنید ، در این صورت شما با شرایط بحرانی روبرو خواهید شد.

همانگونه که میدانید مهاجرت به اسپانیا و اخذ اقامت اسپانیا ( اقامت اروپا و اقامت شنگن ) از منظر پروسه زمانی دارای دو مرحله است بدین صورت که برای متقاضیان در همه کشورها از جمله اسپانیا اقامت موقت یکساله صادر می گردد و در ادامه چنانچه شرایط تمدید اقامت در اسپانیا فراهم باشد ، اقامت متقاضی برای مهاجرت به اسپانیا و اخذ اقامت اسپانیا ( اقامت اروپا و اقامت شنگن ) تمدید می گردد و بعد از معمولا پنج سال برنامه مهاجرت به اسپانیا و اخذ اقامت اسپانیا ( اقامت اروپا و اقامت شنگن ) با شرایطی به اقامت دائم تبدیل می گردد.

 

تفاوت ویزای سرمایه گذاری انگلستان با ویزاهای دیگر چیست؟
ویزای سرمایه گذاری انگستان با دیگر انواع ویزا تفاوت دارد زیرا شما نیازی ...
مدت زمان دریافت اقامت دائم با ویزای سرمایه گذاری انگلستان چقدر است؟
شما میتوانید با سرمایه گذاری در انگلستان به این کشور مهاجرت کنید ...
امتیازات خرید ملک و اخذ اقامت یونان
در صورتیکه شما کشور یونان را بعنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب ...
فرآیند خرید ملک در یونان و اخذ اقامت چگونه است ؟
۱- انتخاب ملک : در این روش بهتر است برای بررسی شرایط خرید ...
چقدر ارز می توان از ترکیه خارج کرد؟
چقدر ارز می توان از ترکیه خارج کرد؟
ترکیه یکی از زیباترین کشورهای جهان که همین زیبایی باعث جذب گردشگران ...
با خرید ملک در یونان کدام یک از اعضای خانواده شما امکان دریافت این اقامت را دارند؟
در یونان برخلاف سایر کشورهای حوزه شینگن، در صورت پرداخت هزینه‌های مربوط ...
فرم درخواست مشاوره