یکی از نیاز‌های ما برای انجام معاملات متفاوت و سرمایه گذاری در ترکیه، داشتن یک حساب بانکی در بانک‌های ترکیه است. تمامی بانک‌های معتبر در ترکیه موظف به رعایت قوانین بانکداری ترکیه هستند و افتتاح انواع حساب‌های بانکی برای اتباع خارجی، شامل قوانین و شرایطی است که توسط بانک مرکزی ترکیه اعلام شده است. در این قوانین، شرایط خاصی برای دارندگان پاسپورت‌های ایرانی در نظر گرفته شده است که تعداد بانک‌های مجاز به افتتاح حساب برای این افراد را محدود می‌کند.

افتتاح حساب بانکی درترکیه

اگر پاسپورت ایرانی دارید و قصد دارید که یک حساب بانکی در ترکیه داشته باشید، باید سراغ یکی از بانک‌های «زراعت بانک» و یا «ایش بانک» بروید. این بانک‌ها تماما سرمایه گذاران ترک دارند و برای افتتاح حساب با پاسپورت ایرانی، هیچ مشکلی وجود ندارد. افتتاح حساب در این بانک‌ها به هیچ وجه پیچیده نیست و معمولا بسیار سریع انجام می‌شود. برای افتتاح حساب شما به اصل پاسپورت، کارت اقامت در ترکیه و شماره مالیاتی نیاز دارید. درصورت نداشتن شماره مالیاتی با مراجعه به اداره کل مالیات، در کمترین زمان و حدود ده دقیقه، شماره مالیاتی خود را دریافت خواهید کرد. مدارک مورد نیاز برای دریافت شماره مالیاتی، شامل اصل پاسپورت، کپی از صفحه عکس‌دار و کپی از صفحه‌ای که آخرین مهر ورودتان به ترکیه در آن وجود دارد، می‌شود.

هر دو بانک «زراعت بانک» و «ایش بانک» در شهرهای استانبول، آنتالیا و ازمیر فعالیت دارند. برای افتتاح حساب می‌توانید به شعب هر کدام از این بانک‌ها در شهرهای گفته شده بروید و روند افتتاح حساب نیز در این شهرها متفاوت نخواهد بود.

افتتاح حساب بانکی درترکیه برای اشخاص غیر مقیم

امروزه افتتاح حساب در بانک‌های ترکیه برای افراد غیر مقیم، بسیار راحت شده است. تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی می‌توانند به راحت‌ترین شکل ممکن در ترکیه، حساب بانکی داشته باشند و سرمایه خود را به ترکیه منتقل نمایند.

در شرایط کنونی و به خصوص به دلیل شرایط ناآرام و جنگ‌ها خاور میانه، سرمایه‌های بسیاری مخصوصا از اعراب به سمت بانک‌های ترکیه منتقل شده که نشان از موفقیت این بانک‌ها در جلب اعتماد و جذب سرمایه خارجی است.

افتتاح حساب بانکی، اشخاص حقوقی یا شرکت‌ها

افتتاح حساب حقوقی کمی متفاوت است و تنها مدیر مسئول شرکت که صلاحیت امضاء دارد، اجازه افتتاح حساب خواهد داشت. ابتدا باید ترجمه مدارک و اسناد شرکت را برای دریافت شماره مالیات در اختیار اداره مالیات ترکیه قرار دهید. شماره مالیاتی به راحتی به شما اعطا خواهد شد و نیازی به دفتر کار، نمایندگی و فعالیت تجاری در ترکیه ندارید وتنها آدرسی برای ارسال ابلاغیه‌ها، کفایت می‌کند.

با دریافت شماره مالیاتی و مراجعه به بانک، از شما اسناد ترجمه شده رسمی یا تائیدیه سرکنسولگری ترکیه مربوط به شرکت اعم از اساسنامه شرکت، مدارک مربوط به عضویت در اتاق بازرگانی، اسناد تاسیس و مدارک فعالیت را مطالبه می‌کنند. همچنین در صورت داشتن مدرک لیسانس، آن را نیز از شما دریافت می‌شود.

در پایان، افتتاح حساب برای شرکت‌ها نیز روند مشابهی دارد و شرکت‌ها هم می توانند با افتتاح حساب درخواستی، تمامی خدمات بانک را از طریق اینترنت دریافت کنند. بانک‌های ترکیه سعی بر این دارند تا مثل بانک‌های سوئیس، برای سرمایه گذاران از تمام دنیا محیط امنی فراهم نمایند.

افتتاح حساب سوییفت دار در ترکیه

شما با افتتاح حساب در هر کدام از بانک‌های نامبرده، می‌توانید از طریق سوییفت مقدار محدودی که برای اشخاص متفاوت متغیر است، از خارج از ترکیه دریافت نمایید. اما متاسفانه شما نمی‌توانید مبلغی را برای برای شرکت یا شخصی در خارج از ترکیه ارسال کنید.

همچنین برای مبالغ دریافتی، محدودیت‌هایی وجود دارد که در زمان افتتاح حساب سوییفت دار، بانک اطلاعات آن را به شما اعلام می‌کند. اگر مبلغ دریافتی شما بیشتر از محدوده معین شده باشد، شما باید برای شفاف‌سازی و توضیحات بیشتر، به بانک خود مراجعه کنید.

مهمترین امتیازات خرید ملک در اسپانیا و اخذ اقامت اسپانیا از این طریق چیست؟
این روزها اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک مورد سوال بسیاری ...
تفاوت ویزای سرمایه گذاری انگلستان با ویزاهای دیگر چیست؟
ویزای سرمایه گذاری انگستان با دیگر انواع ویزا تفاوت دارد زیرا شما نیازی ...
املاک یا کمک مالی؟
بسیاری از برنامه های ویزای طلایی دو گزینه برای سرمایه گذاران ارائه ...
آشنایی با بیمه و خدمات درمانی و پزشکی در ترکیه
آشنایی با بیمه و خدمات درمانی و پزشکی در ترکیه
سالانه بسیاری از افراد تصمیم به مهاجرت و زندگی در ترکیه می ...
قدرتمندترین گذرنامه های سال ۲۰۲۰
براساس آخرین شاخص قدرت گذرنامه ، ژاپن دارای بالاترین رتبه آزادی دسترسی ...
چند بار در سال میتوان به ترکیه سفر کرد؟
چند بار در سال میتوان به ترکیه سفر کرد؟
ترکیه یکی از کشورهای بسیار غنی از نظر جاذبه های طبیعی، تاریخی ...
فرم درخواست مشاوره