ترکیه یکی از کشورهای بسیار غنی از نظر جاذبه های طبیعی، تاریخی و تفریحی که سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می کند و فقط یک سفر برای کشف تمام زیبایی ها کافی نیست و باید حداقل چندین سفر به ترکیه داشت. اما چندبار در سال می توان به ترکیه سفر کرد؟ در ادامه مقاله با بررسی این سوال با ما همراه باشید.

 

شرایط مورد نیاز برای سفر به ترکیه

در ابتدا قبل از هر چیزی باید شرایط مورد نیاز برای سفر به ترکیه را داشته باشید. که شامل:

 

گذرنامه

یکی از مهمترین شرایط برای سفر به ترکیه داشتن گذرنامه معتبر است. مسافران و گردشگران هنگام ورود به ترکیه باید گذرنامه ای معتبر که حداقل ۶ ماه دیگر پس از تاریخ ورود به ترکیه اعتبار داشته باشد.

لازم به ذکر است که برخی کشورها و ملیت ها از ارائه گذرنامه معاف هستند. اتباع این کشورها می توانند از کارت شناسایی ملی خود به جای گذرنامه استفاده کنند. این کشورها به شرح زیر هستند:

  • آلمان، فرانسه، بلژیک، گرجستان، اسپانیا، هلند، سوئیس، لوکزامبورگ، یونان، اوکراین، پرتغال، مالت، لیختن اشتاین و قبرس شمالی.
  • با داشتن پاسپورت و یا ملیت این کشورها به راحتی چندین بار در سال به ترکیه سفر نمود.

 

ویزا

در اکثر مواقع، همه ملیت ها برای سفر به ترکیه باید ویزا داشته باشند. افرادی که با اهداف گردشگری و یا تجارت سفر می کنند، امکان دریافت ویزا به صورت آنلاین برای آنها وجود دارد. این روش بسیار آسانتر بود و باعث کوتاهتر شدن فرایند درخواست ویزا ترکیه شده است. با داشتن ویزا برای ۱۸۰ روز چند بار در سال میتوان به ترکیه سفر کرد.

 

در روش درخواست ویزا به صورت آنلاین باید فرم درخواست را که شامل یک سری اطلاعات است به صورت آنلاین پر کرده و مدراک خواسته شده را باید بارگزاری کنید. پس از بررسی و پذیرفته شدن درخواست، در طی ۴۸ ساعت ویزا تائید شده و به ایمیل شما ارسال واهد شد. اعتبار ویزا ۱۸۰ روز پس از تاریخ صدور می باشد و به دارنده خود اجازه می دهد تا حداکثر ۹۰ روز در کشور ترکیه بماند در ضمن امکان ورود چندگانه نیز وجود دارد.

 

ویزاهای الکترونیکی برای گردشگران و تجار در نظر گرفته شده است که به این می باشد که افراد با ویزای الکترونیکی فقط می توانند برای تعطیلات، ملاقات با خانواده، ایجاد ارتباطات تجاری، شرکت در سمینارها و غیره به ترکیه سفر کنند. با داشتن این نوع ویزا تحت هیچ شرایطی افراد نمی توانند به دنبال کار در ترکیه بروند.

 

بعضی از کشورها و ملیت ها برای سفر به ترکیه نیازی به دریافت ویزا ندارند. در ادامه شرایط ویزا کشورهای مختلف برای سفر به ترکیه شرح داده شده است.

  • مالزی، قزاقستان، ایران، ازبکستان، آمریکای جنوبی و کشورهای همسایه ترکیه در نزدیکی اقیانوس اطلس نیاز به دریافت ویزا دارند و می توانند تا ۹۰ روز در ترکیه اقامت داشته باشند.
  • آمریکای مرکزی، کشورهای جنوب شرقی و ترکمنستان برای سفر ۳۰ روزه نیازی به دریافت ویزا ندارند.
  • شهروندان روسیه می‌توانند تا ۶۰ روز بدون ویزا در ترکیه اقامت داشته باشند.
  • استرالیا، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی و عربستان سعودی به مدت ۶۰ روز مجاز به دریافت ویزای الکترونیکی برای چند بار ورود هستند.
  • چین و مکزیک فقط مجاز به ویزای الکترونیکی یکبار ورود به مدت ۳۰ روز هستند.
  • ویزاهای مشروط ویزاهای مشروط برای اکثر شمال آفریقا، پاکستان، افغانستان و هند است.

 

چگونه ویزای توریستی ترکیه را دریافت کنیم؟

اتباع ایرانی برای سفرهای توریستی حداکثر تا ۹۰ روز نیازی برای دریافت ویزا ندارند. بنابراین اتباع ایرانی چندین بار در طول سال می توانند به ترکیه سفر کنند. دریافت ویزا برای سفرهای توریستی بیش از ۹۰ روز الزامی است. در نتیجه اگر اتباع ایرانی باشید، در جواب این سوال که چند بار در سال می توان به ترکیه سفر کرد باید گفت بستگی به داشتن یا نداشتن ویزا و قصد اقامت شما دارد.

 

در صورت ارسال دعوت‌نامه از ترکیه برای یک فرد ایرانی در درخواست‌های دریافتی ویزای توریستی، دعوت نامه باید دارای اطلاعات زیر باشد:

  • شخص دعوت‌کننده
  • TR ID
  • هویت
  • نام مهمان
  • آدرس محل اقامت
  • شماره تماس
  • مدت و هدف اقامت

اگر طرف دعوت‌کننده یک مؤسسه و یا سازمان باشد، اطلاعات مالیاتی نیز جز اطلاعاتی است که درخواست می‌شود.

 

دعوت‌کننده موظف است تا در دعوت‌نامه مذکور قید کند که مسئولیت تأمین غذا و محل اقامت با هزینه شخصی به عهده وی خواهد بود. متقاضی ملزم به داشتن امکانات کافی یا منظم است. با داشتن دعوت‏نامه چندین بار در سال میتوان به ترکیه سفر کرد.

 

 

نیازمندی های ویزای سرمایه گذاری انگلستان چیست؟
از سرمایه گذاران درخواست میشود مدارک کافی برای اثبات موجودیت مبلغ ...
حق کار برای کسانی که اقامت اسپانیا را دریافت کرده‌اند به چه صورت است؟
اگر قصد  دارید بیش از 3 ماه در سال در کشور اسپانیا ...
نخست وزیر درباره ی برنامه های سرمایه گذاری شهروندی صحبت می کند
ادی راما ، نخست وزیر آلبانی ، این هفته در سیزدهمین کنفرانس ...
با خرید ملک در یونان کدام یک از اعضای خانواده شما امکان دریافت این اقامت را دارند؟
در یونان برخلاف سایر کشورهای حوزه شینگن، در صورت پرداخت هزینه‌های مربوط ...
مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک، چیست ؟
نداشتن هیچگونه سابقه محکومیتی در ایران و دیگر کشورهای اروپایی و همچنین ...
سهمیه شهروندی وانواتو تقریباً کامل شده است
برنامه های شهروندان وانواتو در دوسال گذشته در سرمایه گذاری رشد چشمگیری ...
فرم درخواست مشاوره