اگر من قصد سرمایه گذاری ملک در ترکیه داشته باشم ولی نخواهم شهروند ترکیه بشوم آیا میتوانم بعد از خرید خانه آنرا به غیر دوباره بفروشم؟

شرایط خرید ملک در ترکیه

بر اساس قوانین خرید ملک در ترکیه ؛ انتقال سند مالکیت تنها از طریق اوراق رسمی و ثبتی که توسط وکلای رسمی و یا خود شخص در دفاتر رسمی ثبت اسناد ملکی به امضاء رسیده باشد ممکن می گردد.

باید توجه داشته باشید که عقد قولنامه رسمی بین طرفین در دفتر مشاورین رسمی مقدور می باشد اما قبل از این که در دفتر اسناد رسمی؛ سازمان ثبت اسناد و املاک؛ ثبت گردد شما نمی توانید مالک ۱۰۰٪ ملک خریداری شده باشید. لذا به شما توصیه می شود در این خصوص دقت لازم را داشته باشید.

قوانین خرید ملک و اخذ اقامت در ترکیه

اگر به زبان ترکی و یا انگلیسی تسلط دارید می توانید قوانین خرید و فروش ملک در ترکیه برای اتباع خارجی را در سایت وزارت خارجه ترکیه مطالعه نمایید. البته توجه داشته باشید که با توجه به تغییر قوانین حتما از آخرین نسخه آن ها بازدید داشته باشید.

بر اساس تبصره ۳۵ قانون املاک و اراضی ترکیه به شماره تصویب ۲۶۴۴ در ۱۸ می سال ۲۰۱۲ اتباع کشورهای خارجی(مگر کشورهایی که اتباع آن ها از خرید و فروش منع شده اند) می توانند با در نظر گرفتن و رعایت قوانین مربوطه نسبت به خرید ملک در ترکیه اقدام نمایند. در خصوص این که کدام کشورها در لیست ممنوعه قرار دارند می توانید به سایت سازمان ثبت و نقشه برداری اراضی ترکیه مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که اتباع کشورهای خارجی می توانند اقدام به خرید انواع ملک با استعلام از مراجع مربوطه اعم از تجاری؛ اداری؛ اراضی؛ مسکونی و … با هر مبلغی نمایند. و در این مورد هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. البته در صورتی که اتباع خارجی زمینی خریداری نمایند و خواستار ساخت و ساز در آن باشند می بایستی طی دو سال اقدام به شروع ساخت پروژه نمایند.

خانه های ارزان قیمت در ترکیه

در صورتی که به دنبال خرید خانه با قیمت ارزان در ترکیه هستید باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. که در استانبول به نسبت شهرهای دیگر استانبول قیمت خرید خانه بالا می باشد البته در صورتی که در خود شهر استانبول تمایل به خرید داشته باشید می توانید از مناطقی که از مرکز استانبول به دور هستند به مانند بیلیک دوزو و یا است یورت استفاده کنید زیرا در این مناطق شما می توانید با هزینه های معقول و کم خانه های نوساز آپارتمانی با قیمت ارزان پیدا کنید.

مثلا در این مناطق حداقل مبلغ لازم برای خرید خانه ۲۰۰ هزار لیر ترکیه می باشد. ولی در شهرهایی به مانند آنکارا و ازمیر نیز شما می توانید با هزینه های کمتر از استانبول موفق به خرید خانه شوید. البته در نظر داشته باشید. فاکتورهای بسیاری در خرید ملک در ترکیه می تواند بر قیمت خانه تاثیر داشته باشد به مانند: دوری و یا نزدیکی به مرکز شهر، دوری و یا نزدیکی به وسایط حمل و نقل عمومی، نزدیکی و دوری به مراکز خرید، نوساز بودن و یا قدیمی بودن ملک، در برج بودن و یا آپارتمان بودن و … .

 

سرمایه گذاری ملک در ترکیه : شما در صورتیکه که نخواهید شهروند و تبعه ترکیه بشوید. (که در این صورت حداکثر تا سه سال حق فروش نخواهید داشت) میتوانید در هر زمان به هر شخص حقیقی و یا حقوقی املاک خود را بفروشید یا واگذار کنید. مالکیت خصوصی در ترکیه بسیار با اهمیت بوده و دولت ترکیه به هیچ وجه نمیتواند به آن تعرض و یا تعددی نماید. حق مالکیت خصوصی در ترکیه همانند اروپا و تابع قوانین بین المللی میباشد.

چقدر ارز می توان از ترکیه خارج کرد؟
چقدر ارز می توان از ترکیه خارج کرد؟
ترکیه یکی از زیباترین کشورهای جهان که همین زیبایی باعث جذب گردشگران ...
آیا اقامت در اسپانیا به اقامت دائم و دریافت پاسپورت منجر می‌شود؟
معمولا اقامت موقت اسپانیا به اقامتی گفته می شود که به فرد ...
سهمیه شهروندی وانواتو تقریباً کامل شده است
برنامه های شهروندان وانواتو در دوسال گذشته در سرمایه گذاری رشد چشمگیری ...
ترکیه
امتیازات خرید ملک و اخذ اقامت ترکیه
امکان افتتاح حساب های بین المللی بانکی در بانک های سراسر ...
چند بار در سال میتوان به ترکیه سفر کرد؟
چند بار در سال میتوان به ترکیه سفر کرد؟
ترکیه یکی از کشورهای بسیار غنی از نظر جاذبه های طبیعی، تاریخی ...
تغییرات ویزای طلایی پرتغال
تغییراتی که در ویزای طلایی پرتغال پیشنهاد شده است
در طی برنامه ریزی های این هفته بر روی تغییرات ویزای طلایی ...
فرم درخواست مشاوره