طبق آخرین تغییراتی که دولت ترکیه برای تسهیل اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در تاریخ ۲۰۱۸/۰۷/۱۲ انجام شد و در روزنامه رسمی دولتی ترکیه قید گردید شهروندان خارجی که قصد خرید و سرمایه گذاری ملک دارند میتوانند پس از قرارداد خرید تنظیم شده ملکی در دفتر اسناد رسمی  و تعهد به خرید ملک به ارزش ۲۵۰ هزار دلار، نسبت به دریافت حق شهروندی ترکیه اقدام نمایند.

تُرکیه با نام رسمی جمهوری ترکیه ، کشوری اوراسیایی است که بخش بزرگ کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در شمال غرب آسیا و خاورمیانه واقع است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقه بالکان (منطقه‌ای در جنوب شرق اروپا) قرار دارد. پهناوری ترکیه ۷۸۵٬۳۴۷ کیلومتر مربع (سی و هفتم) است. ترکیه کشوری کوهستانی و نسبتاً پرباران است. شکل این کشور مانند یک مستطیل است که از سوی شرق و غرب امتداد یافته‌است. ترکیه با قرار گرفتن در یکی از حسّاس‌ترین مناطق جهان، دارای موقعیّت جغرافیایی راهبردی و بسیار خوبی است و گذرگاه شمال غرب آسیا و اروپا به‌شمار می‌آید و کشورهای بسیاری، به ویژه کشور ایران از خاک ترکیه برای ترانزیت کالا و انرژی استفاده می‌کنند. ترکیه از آب و هوای خوب و جلگه‌ای برخوردار است و مکان‌های جالب و دیدنی دارد به دلیل همین سالانه تعداد زیادی توریست به این کشور مسافرت می‌کنند.

خریداری ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه قوانین خاص خود را دارد. اگر به دنبال خرید ملک در ترکیه هستید می بایستی قوانین لازم در خصوص خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی را بدانید. زیرا که بر اساس قوانین جدید خرید ملک در ترکیه شهروندان برخی از کشورها اجازه خرید و فروش ملک در ترکیه را ندارند. ولی نکته قابل توجهی که وجود دارد خرید ملک برای ایرانیان بسیار راحت و مقرون به صرفه است.

در برخی از شهرهای ترکیه مانند استانبول و آلانیا ، سرمایه گذاری در پروژه های ساختمانی بسیار زیادی صورت گرفته است که با سرعت در حال پیش روی هستند که این امر موجب رشد منطقه شده است و میتوان گفت چهره شهر را به صورت کلی عوض کرده اند. یکی از دلایل عمده موفق بودن ساخت و ساز در ترکیه ، ارزان بودن آن می باشد .به عنوان مثال قیمت خرید ملک در ترکیه نسبت به ایران بسیار بسیار ارزان تر است . اگر قصد خرید آپارتمان در ترکیه را دارید ، با قیمت بسیار مناسب خواهید توانست در استانبول ، آلانیا و آنتالیا آپارتمان مورد نظر خود را خریداری کنید که قیمت آن در مقایسه با موارد مشابه با ایران بسیار ارزان تر خواهد بود.

دریافت اقامت ترکیه ، با خریداری ملک

 تقریبا می توان گفت نزدیک به ۴ سال می باشد که شهروندان کشورهای دیگر می توانند با خرید خانه در ترکیه موفق به گرفتن اقامت این کشور شوند. البته در اخذ اقامت بلند مدت ترکیه خرید ملک الزامی می باشد مگر در صورتی که فرد موفق به اخذ اقامت یکساله ترکیه شود و بعد از حداقل پنج سال اقامت ممتد در ترکیه برای دریافت اقامت دایم اقدام نماید.

همان طور که ممکن است مطلع باشید اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید خانه برای خارجی هایی ممکن است که املاک و مستغلاتی را در ترکیه به حداقل مبلغ ۲۵۰ هزار دلار خریداری کرده باشند. که این افراد می توانند برای خود و خانواده شان در مدت شش ماه حق تابعیت ترکیه را اخذ کنند. به عبارت دیگر ، شما می توانید با خرید ملک در ترکیه ، یک سرمایه گذاری سودآور داشته باشید و شهروند ترکیه شوید. علاوه بر این ، شما می توانید با خرید ملک به مبلغ ۶۵۰ هزار لیر ترکیه و یا بیشتر ، ۳ سال اجازه اقامت برای خود و خانواده خود دریافت کنید و در صورتی که به مدت ۵ سال در ترکیه به طور بی وقفه در ملک خود زندگی کنید ، می توانید حق تقاضای تابعیت ترکیه را داشته باشید.

در مدت ۵ سال ، شما می توانید تنها ۱ سال در خارج از ترکیه بمانید ، نکته مهم در این قانون ساکن بودن اتباع خارجی در ترکیه و در ملک خود در مدت زمانی اعلام شده از طریق اداره مهاجرت ترکیه می باشد. در نظر داشته باشید که در حال حاضر به دست آوردن اجازه اقامت برای اشخاص خارجی که املاکی را در ترکیه خریداری می کنند ، آسان است.

افراد خارجی که در ترکیه ملک خریداری می کنند می توانند مجوز اقامت کشور ترکیه را دریافت کنند به شرط آن که در دوره های معینی تمدید شود ، آنها همچنین حق دریافت اجازه اقامت برای خانواده های خود را دارند. با استفاده از این اجازه اقامت ، کودکان خارجی می توانند در ترکیه تحصیل کنند. پیدا کردن شغل برای اتباع خارجی که دارای اجازه اقامت در ترکیه هستند به مراتب راحت تر می باشد ،گرفتن مجوز کار از طریق شرکت های قانونی در ترکیه نیز برای این افراد آسان می باشد.

فرآیند دریافت اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک چیست؟
اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک از جمله طرق مهاجرتی به ...
حق کار برای کسانی که اقامت اسپانیا را دریافت کرده‌اند به چه صورت است؟
اگر قصد  دارید بیش از 3 ماه در سال در کشور اسپانیا ...
مزایای دریافت اقامت در یونان از طریق خرید ملک چیست؟
۱- به همراه بردن فرزندان زیر ۲۱ سال و دانشجو ۲- به همراه ...
امتیازات خرید ملک و اخذ اقامت یونان
در صورتیکه شما کشور یونان را بعنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب ...
اولین درخواست برای تابعیت پرتغال تایید شد
ماه گذشته تایید کردیم که اکنون اولین درخواست تابعیت برای یک متقاضی ...
مدت زمان دریافت اقامت دائم با ویزای سرمایه گذاری انگلستان چقدر است؟
شما میتوانید با سرمایه گذاری در انگلستان به این کشور مهاجرت کنید ...
فرم درخواست مشاوره