سالانه بسیاری از افراد تصمیم به مهاجرت و زندگی در ترکیه می گیرند، مخصوصا در سال ها اخیر که سرمایه گذاری در ترکیه و خرید ملک در ترکیه بسیار رونق پیدا کرده است. یکی از مهم ترین مواردی که هنگام مهاجرت به ترکیه باید از آن اطلاعات کامل دریافت کنید بیمه و خدمات درمانی و پزشکی در ترکیه است چرا که بیماری از جمله مسائلی است که در هر زمان ممکن است به سراغ انسان بیاید. بنابراین دانستن امکانات درمانی موجود در ترکیه و بیمه های مختلف که باعث کاهش در هزینه ها خواهد شد بسیار حائز اهمیت است.

 

سیستم خدمات درمانی و پزشکی در ترکیه

سیستم درمانی در ترکیه یکی از بهترین سیستم های درمانی موجود در خاورمیانه بوده و مطابق با استانداردهای روز اروپا می باشد که هزینه های درمانی بسیار پایینتر و مقرون به صرفه تر از دیگر کشورها می باشد.  در ترکیه بیشتر پزشکان بیماران خود را در بیمارستان ها معاینه می کنند در نتیجه مطب های خصوصی به ندرت وجود دارند و این دندان پزشکان هستند که بیشتر مطب خصوصی دارند.

 

خدمات درمانی و پزشکی در ترکیه با بالاترین کیفیت ممکن به افراد ارائه می گردد به طوری ترکیه از نظر کیفیت و هزینه خدمات درمانی در رتبه دهم جهان قرار دارد.

توجه داشته باشید که در ترکیه مانند بسیاری از کشورهای دیگر هزینه درمان در بیمارستان خصوصی و دولتی با یکدیگر متفاوت است. هزینه ای که بیمارستان های خصوصی در ترکیه دریافت می کنند تقریبا دو برابر هزینه درمانی در بیمارستان های دولتی می باشد.

 

نوبت دهی برای خدمات درمانی در ترکیه

در ترکیه نوبت دهی برای ویزیت و خدمات درمانی به صورت آنلاین و در برخی موارد به صورت تلفنی انجام می پذیرد. در موارد اورژانسی نیازی به گرفتن وقت نیست و می توانید به صورت مستقیم به اورژانس مراجعه و از خدمات درمانی بهره مند شوید.

در برخی از بیمارستان های ترکیه این امکان وجود دارد تا به جای مراجعه به بیمارستان، برخی از خدمات درمانی را در خانه دریافت نمایید.

شماره اورژانس در ترکیه ۱۱۲ می باشد که در مواقع اورژانسی که نیاز به اقدام سریع است می توانید با این شماره تماس بگیرید.

 

هزینه خدمات درمانی و پزشکی در ترکیه

افرادی که اقامت ترکیه را دریافت می کنند هزینه بسیار کمتری برای خدمات درمانی پرداخت میکنند به طوری که یکی از مزایای بسیار خوب داشتن اقامت ترکیه عدم پراخت هزینه برای ویزیت پزشک عمومی است. همچنین قرار گرفتن در پوشش یکی از بیمه های معتبر، باعث کاهش هزینه های درمان در ترکیه خواهد شد. هزینه ویزیت توسط پزشک عمومی در ترکیه با توجه به عاملی مانند دولتی و خصوصی بودن بیمارستان و نوع بیمه متفاوت بوده و بین ۷۰ الی ۲۰۰ لیر متغیر است.

 

قیمت دارو در ترکیه در مقایسه با ایران بیشتر است که علت آن تولید آن با استانداردهای روز اروپا است. بسیاری از بیمه ها هزینه دارو را پوشش می دهند اما در صورتی که بیمه نداشته باشید باید هزینه بسیاری بابت آن پرداخت کنید.

برای بیمه سلامت در ترکیه افراد زیر ۲۳ سال باید سالانه مبلغی حدود ۴۰۰ لیر و افراد بالای ۲۳ سال باید سالانه ۳۰۰۰ لیر برای شرکت بیمه پرداخت نمایند. به طور کلی در ترکیه حتی اگر بیمه هم باشید باید ۱۰ الی ۴۰ درصد هزینه خدمات درمانی و پزشکی را از جیب خود پرداخت نمایید.

 

بیمه سلامت در ترکیه و نقش آن ها در ارائه خدمات درمانی

در کشور ترکیه بر اساس قوانین تصویب شده الزامیست تا کلیه افراد ۱۸ الی ۶۵ ساله تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. همه شهروندان ترکیه و کلیه افرادی که می خواهند بیش از یک سال در ترکیه زندگی کنند باید بیمه شوند. اتباع خارجی می توانند در شرکت های خصوصی خود را به صورت شخصی بیمه کنند.

در صورتی که در ترکیه بیمه نباشید باید هزینه زیادی بابت خدمات درمانی پرداخت نمایید. اما در صورت بیمه بودن بسته به نوع بیمه ۶۰ الی ۹۰ درصد هزینه های درمانی شما توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد.

 

برخی از بیمه های درمانی در ترکیه کلیه هزینه ای پزشکی و درمانی را تحت پوشش قرار می دهند که برای استفاده از آن ها باید هزینه بیمه بیشتری به صورت سالیانه پرداخت نمایید.

در ادامه برخی از خدماتی که توسط شرکت های بیمه ترکیه تحت پوشش قرار می گیرند نوشته شده است:

  • هزینه بستری شدن بیمار
  • کلیه درمان های سرپایی
  • خدمات تصویر براری و رادیولوژی
  • دیالیز و شیمی درمانی
  • آزمایش های مختلف

 

 

موارد زیر در ترکیه تحت پوشش بیمه درمانی قرار نمی گیرند:

  • بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل
  • بیماری هایی که در اثر مصرف الکل و مواد مخدر ایجاد شده اند
  • پروتزهای مختلف
  • واکسیناسیون

 

آشنایی با بیمهSGK  در ترکیه

کلیه خدمات درمانی مختلفی که در ترکیه ارائه می گردد همگی تحت نظارت سازمان تامین اجتماعی ترکیه یا همان SGK هستند. در واقع SGK همان بیمه دولتی کشور ترکیه است که علاوه بر این مورد، تسهیلاتی را نیز برای بازنشستگان ارائه می دهد. بیمه SGK در انواع زیر ارائه می گردد:

  • بیمه اجتماعی
  • بیمه سلامت
  • بیمه خویش فرما

 

آشنایی با بیمه های خصوصی در ترکیه

بیمه خصوصی یکی از مناسب ترین انواع بیمه ها برای اتباع خارجی است. کلیه نیازهای مهاجران خارجی را شرکت های بیمه خصوصی در نظر گرفته اند. با داشتن این نوع بیمه اتباع خارجی می توانند روند درمان خود را در ترکیه بدون هیچ نگرانی آغاز کنند. شرکت های بیمه خصوصی انواع مختلفی از پکیج های بیمه را ارائه می دهند که بر اساس درصد پوشش خدمات هزینه سالیانه آن ها متفاوت خواهد بود.

اولین درخواست برای تابعیت پرتغال تایید شد
ماه گذشته تایید کردیم که اکنون اولین درخواست تابعیت برای یک متقاضی ...
پنج جاذبه اضافی از شهروندی گرانادا
پنج جاذبه اضافی از شهروندی گرانادا گذشته از مزایای بارز داشتن گذرنامه گرنادیایی ...
گذرنامه های دوم: آخرین وضعیت نماد HNW
اتومبیل های سریع ، طراحان ساعت ها ، یک خانه تفریحی در ...
چند بار در سال میتوان به ترکیه سفر کرد؟
چند بار در سال میتوان به ترکیه سفر کرد؟
ترکیه یکی از کشورهای بسیار غنی از نظر جاذبه های طبیعی، تاریخی ...
آیا اقامت در اسپانیا به اقامت دائم و دریافت پاسپورت منجر می‌شود؟
معمولا اقامت موقت اسپانیا به اقامتی گفته می شود که به فرد ...
قدرتمندترین گذرنامه های سال ۲۰۲۰
براساس آخرین شاخص قدرت گذرنامه ، ژاپن دارای بالاترین رتبه آزادی دسترسی ...
فرم درخواست مشاوره