معرفی بانک های ایرانی در ترکیه

اکتبر 25, 2023
معرفی بانک های ایرانی در ترکیه

آیا استفاده از کارت های بانکی ایرانی در ترکیه امکان پذیر است؟  یکی از مشکلات ایرانیانی که به ترکیه مهاجرت می کند بی شک در پیرامون همین سوال مطرح شده است. با تاسیس بانک های ایرانی در ترکیه امکان استفاده از کارت های بانکی ایرانی در ترکیه فراهم شده است. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بانک های ایرانی در ترکیه بپردازیم.

شعب بانک های ایرانی در ترکیه

در طی چند سال گذشته مهاجرت ایرانیان به ترکیه روند افزایشی داشته و ایرانیان برای کار، تحصیل، خرید ملک، سرمایه گذاری و … بسیاری از دلایل دیگر زندگی در ترکیه را انتخاب می کنند. اما یکی از اصلی ترین دغدغه های مهاجران به این کشور استفاده از خدمات بانکی و انتقال پول به ترکیه است.

کلیه اتباع خارجی از جمله ایرانیان می توانند با افتتاح حساب بانکی در بانک های ترکیه از کلیه خدماتی که ارائه می دهند بهره مند شوند که البته باید شرایط افتتاح حساب در این بانک ها را داشته باشید. در چند سال اخیر برای سهولت انجام کارهای بانکی ایرانیان در ترکیه، بانک های ایرانی فعالیت خود را در این کشور آغاز کرده اند.

وجود بانک های ایرانی در ترکیه باعث شده است که مراحل و روند خرید ملک در ترکیه برای دریافت اقامت آسانتر شود. در ادامه با معرفی بانک هاب ایرانی در ترکیه با ما همراه باشید:

بانک صادرات در کشور ترکیه

بانک صادرات فعالیت خود را در سال 1935 آغاز نموده است و در کشورهای مختلف شعب بانک صادرات وجود دارد. یکی از بانک های ایرانی در ترکیه که آماده خدمت رسانی است بانک صادرات می باشد که شعبه اصلی آن در شهر استانبول واقع شده اند.

لازم به ذکر است بانک صادرات از آزادی عملی بیشتری برخوردار است که همین موضوع باعث محبوبیت آن در بین ایرانیان مقیم ترکیه شده است. برای انجام خدمات بانکی از قبیل انتقال پول، دریافت وام و… می توانید به راحتی به بانک صادرات مراجعه کرده و تمامی کارهای بانکی خود را در این بانک انجام دهید.

خدمات بانک ملت در ترکیه

یکی دیگر از بانک های ایرانی که در ترکیه شعبه دارد، بانک ملت است. شعب بانک ملت در ترکیه در شهرهای استانبول، ازمیر و آنکارا واقع شده اند. این بانک به کلیه افراد و ایرانیان مقیم ترکیه خدمات بانکی ارائه می دهد. بانک ملت در  بهبود واردات و صادرات بین ایران و ترکیه و گسترش مشارکت مبادلات تجاری نقش بسیار موثری دارد.

با مراجعه به شعب این بانک امکان استفاده از کارتخوان های ایرانی نیز وجود دارد. مهاجران و ایرانیانی که توانسته اند پاسپورت و اقامت ترکیه دریافت کنند، می توانند از خدمات بانک ملت به راحتی بهره مند شوند. یکی از مهمترین خدمات بانک ملت برای توریستان در ترکیه تبدیل پول به ارز است. گردشگران ایرانی می توانند برای انتقال سریع مبالغ مختلف و یا ارسال پول برای خرید لیر ترکیه از طریق کارت بانکی از این بانک استفاده کنند.

شعبه بانک ملی ایران در ترکیه

بانک ملی نیز شعبه های متعددی در کشور ترکیه دارد. از نکات مهمی که بهتر است بدانید این است که بانک ملی با توجه به افزایش برخی مشکلات و تحریم ها دیگر نمی تواند مانند گذشته خدمات خوب و گسترده ای ارائه دهد.

بنابراین اگر قصد دارید که ریال را به دلار تبدیل نمایید، برای این کار باید به بانک ملت مراجعه نمایید. هدف این بانک راحتتر شدن امور تجاری برای مراجعان خود است. شعبه بانک ملی ایران در ترکیه، در شهر استانبول قرار دارد. همچنین این بانک علاوه بر ترکیه در کشور های دیگر نظیر لندن، توکیو، مسکو، پاریس و… دارای شعبه است.

بانک آینده یکی از بانک های ایرانی در ترکیه

بانک آینده نیز در لیست بانک های ایرانی که در ترکیه شعبه دارند قرار دارد. این بانک با رعایت مسائل قانونی و حفظ برخی چارچوب ها با تعیین کردن وجه مورد نظر می تواند انتقال وجوه را برای ایرانیان مقیم ترکیه انجام دهد.

در اصل باید گفت که بانک آینده برای بعضی از خدمات خود نظیر انتقال وجوه و عاملات بانکی از طریق صرافی ها اقدام می نماید. مشتریان این بانک در ترکیه می توانند با دریافت پاسپورت و اقامت ترکیه به راحتی برای انجام کارهای بانکی خود، به بانک آینده مراجعه کنند.

مزایای افتتاح حساب در بانک های ایرانی

در این مقاله معرفی بانک های ایرانی در ترکیه صورت گرفت. توجه داشته باشید که برای استفاده از خدمات بانک ها در ترکیه در درجه اول باید اقامت و پاسپورت ترکیه داشته باشید. در ادامه با مزایای افتتاح حساب در بانک های ایرانی آشنا خواهید شد:

  • اتصال به سیستم بانکی بین المللی
  • افتتاح حساب ارزی در بانک ها
  • خرید اینترنتی از تمامی فروشگاه های جهان
  • دریافت خدمات بانکی از سایر بانک های بین المللی
  • استفاده از خدمات بانکداری بین المللی انتقال وجه مانند سوئیفت

Leave a Comment