معرفی اپلیکیشن های کاربردی در ترکیه

سپتامبر 15, 2023
معرفی اپلیکیشن های کاربردی در ترکیه

با پیشرفت تکنولوژی و امکان انجام هر کاری به وسیله اینترنت و گوشی های هوشمند باعث شده تا زندگی انسان ها نیز وارد مرحله جدیدی بشوند. برای کسانی که قصد زندگی در ترکیه و یا مهاجرت به ترکیه دارند آشنایی با اپلیکیشن های کاربری در ترکیه می تواند بسیار مفید و در انجام کارهای روزمره بسیار کمک رسان باشد. ترکیه مقصد محبوب برای ایرانیان جهت مسافرت و مهاجرت به حساب می آید. استفاده از اپلیکیشن های کاربردی در این کشور موجب می ‌شود شما سفری آسان تر و امکانات بیشتر در دسترس داشته باشید.

اپلیکیشن Trafi

برای معرفی اپلیکیشن های کاربردی ترکیه ابتدا باید برویم سراغ کاربردیترین آن ها که آن اپی نیست جز ترافی. این برنامه در زمینه مسیریابی بسیار خوب و مفید است و به شما کمک می کند تا بدون مشکل به آدرس و محل مد نظرتان برسید. استفاده از این برنامه کاملا آسان است و به شما بهترین مسیر برای رسیدن به مقصدتان چه با وسیله شخصی و چه با وسایل حمل و نقل عمومی پیشنهاد می دهد.

یکی دیگر از مزیت های این اپ نشان دادن زمان دقیق رسیدن به مقصد است و درست مانند اپلیکیشن ویز عمل می کند و مدت زمان ماندن در ترافیک را نیز محاسبه و آدرس را مرحله به مرحله به شما می گوید.

برنامه ترافی علاوه بر زبان ترکی از زبان انگلیسی نیز پشتیبانی کرده و به صورت رایگان تمام خدمات را در اختیار شما قرار می دهد.

اپلیکیشن sesli sozluk

زمانی که برای سفر به ترکیه می روید و یا قصد زندگی در ترکیه دارید ارتباط با مردم و کسبه و مراکز مختلف خدمات رسان ممکن است کمی برای شما سخت باشد. که در این مواقع استفاده از اپلیکیشن های مترجم می تواند راه حل بسیار مناسبی باشد. اپلیکیشن Sesli sozluk یکی از همین اپلیکیشن ها در ترکیه است. این برنامه به عنوان یک فرهنگ لغت از سری لغت نامه های آنلاین به صورت انگلیسی و ترکی عمل می کند.

این برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد و استفاده از آن بسیار آسان بوده و فقط کافی است به اینترنت متصل باشید. این برنامه علاه بر ترجمه نحوه درست تلفظ را نیز به کاربران آموزش می دهد تا برقراری ارتباط با ترک زبانان راحتتر باشد.

این برنامه که از اپلیکیشن های کاربردی ترکیه است بر روی پلتفرم های اندروید و ios قابل نصب است.

اپلیکیشن Yemeksepeti

خوردن غذاهای خوشمزه در ترکیه یکی از تجربه های بسیار جذاب سفر به ترکیه است. برای جستجو و سفارش غذاهای مختلف در ترکیه می توانید از اپلیکیشن Yemeksepeti استفاده نمایید. این برنامه به شما کمک می کند تا نزدیک ترین رستوران های باز را در محلی که هستید بیابید و غذای مد نظرتان را انتخاب کنید و سفارش دهید. 

این اپ یکی از کاربردی ترین برنامه ها برای سفارش غذا در ترکیه است که پس از ثبت نام وارد کردن آدرس خود از طریق لوکیشن گوشی می توانید استفاده از آن را شروع کنید. این برنامه هم برای اندروید و هم برای ios در دسترس است و دانلود آن رایگان می باشد.

 اپلیکیشن BiTaksi

اپلیکیشن Bitaxi در زمینه تردد در سطح شهر بسیار ایده آل است و نزدیکترین تاکسی به شما را معرفی می کند. بعد از درخواست شما تمام اطلاعات تاکسی مانند شماره پلاک ماشین، نام راننده، رنگ ماشین و شماره تماس راننده در اختیار شما قرار داده خواهد شد. کاربران این برنامه می توانند به راحتی تاکسی مورد نظر را انتخاب کرده و با خیال آسوده سوار آن شوند.

امکان پرداخت آنلاین کرایه در این اپ وجود دارد و در پایان سفر می توانید به تاکسی مربوطه از نظر کیفیت ارائه خدمات امتیاز دهید. این برنامه درست مشابه برنامه اسنپ و تپسی در ایران است که دانلود آن رایگان می باشد.

اپلیکیشن Grand Bazaar

سفر به ترکیه و استانبول بدون گشت و گذار در بازارها و مراکز خرید و خرید کردن از فروشگاه های مختلف اصلا جذاب نیست و بنابراین اپلیکیشن Grand Bazar اپی بسیار کاربردی در زمینه معرفی مراکز خرید مختلف است که به عنوان یک دیکشنری کوچک تمام اطلاعات مورد نیاز از بازار استانبول را در اختیار شما قرار می دهند.

یکی از برنامه های مفید در ترکیه اپلیکیشن گرند بازار است که گشت و گذار در بازار بزرگ استانبول را برای مسافران آسان می کند. از آنجایی که مسافران اغلب از وضعیت بازار آگاهی ندارند ممکن است نتوانند به راحتی مراکز خرید مد نظر خود را بیابند.  این نرم افزار به افرادی که قصد دارند در مراکز خرید خاص وسایل و کالاهای مورد نیاز را خرید کنند به خوبی خدمات خود را ارائه می دهد.

این برنامه علاوه بر یافتن فروشگاه ها و رستوران ها، مکان فروشگاه خاصی را برای خرید کالای خاص نیز می یابد. این برنامه بر روی نقشه همه مکان های مد نظر را نیز نشان می دهد تا بتوانید بین مراکز مختلف به راحتی یکی را انتخاب کنید.

این نرم افزار یکی از اپلیکیشن های کاربردی ترکیه است و به زبان انگلیسی و ترکی و به صورت رایگان خدمات خود را عرضه می کند.

Leave a Comment