مزایای سرمایه گذاری در استانبول

اکتبر 25, 2023
مزایای سرمایه گذاری در استانبول

استانبول از شهرهای بزرگ و زیبای ترکیه که به عنوان مرکز تجاری ترکیه نیز شناخته می شود. سالانه گردشگران بسیاری از این شهر بازدید و جاذبه های تفریحی، تاریخی و طبیعی آن را از نزدیک می بینند. همچنین استانبول یکی از اولین انتخاب های هر مهاجری برای زندگی در ترکیه است چرا که از شهرهای بسیار زنده دنیا بوده و امکانات و زیرساخت های بسیاری دارد. از طرف دیگر استانبول یکی از مقصد های بی نظیر برای سرمایه گذاری در ترکیه است. اما مزایای سرمایه گذاری در استانبول چیست؟ در ادامه با بررسی این موضوع با ما همراه باشید.

آشنایی با استانبول

استانبول یکی از شهرهای بزرگ و معروف ترکیه است که مرکز اقتصادی و فرهنگی ترکیه نیز به شمار می آید. این شهر در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد که باعث شده در نظر گردشگران و خریداران ملک بسیار جذاب باشد. این دو بخش توسط تنگه بسفر ای دو بخش از یکدیگر جدا شده اند. این شهر زیبا همچنین در ساحل دو دریای مرمره و دریای سیاه قرار گرفته که باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. 

استانبول از لحاظ گردشگری و جذب توریستها بسیار خوب عمل کرده است به طوری که سالانه نزدیک به 30 هزار توریست از این شهر دیدن می کنند. استانبول در بین ایرانی ها نیز بسیار پرطرفدار است و بسیاری از ایرانی ها برای سفر و گردش و یا خرید خانه و زندگی در ترکیه این شهر را انتخاب می کنند.

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه عبارت است از:

مرکز تجارت شناخته شده

استانبول از کلانشهرهای ترکیه و قلب تجارت این کشور است. دفتر مرکزی بسیاری از شرکت های داخلی و بین المللی، نمایندگی معتبرترین برندهای دنیا، بزرگترین مراکز خرید ترکیه در آن واقع شده اند. بنابراین فرصت های شغلی بسیاری در استانبول وجود دارند. در نتیجه تقاضا برای سرمایه گذاری در استانبول تقریبا هرگز کاهش نمیابد چرا گه یکی از بهترین نقاط ترکیه برای تجارت و سرمایه گذاری است.

صنعت گردشگری فعال

استانبول در صنعت توریسم بسیار خوب عمل کرده است. این شهر با داشتن طبیعت زیبا، آدام و رسوم و فرهنگ خاص خود، جاذبه های تاریخی و تفریحی متنوع سالانه میلیون ها گردشگر را از کشورهای مختلف جهان جذب خود کند. در کشورها و شهرهایی که صنعت گردشگری فعالی دارند فرصت های بسیار ایده آلی نیز برای سرمایه گذاری نیز وجود دارد.

شکلگیری پروژه های بزرگ

اکثر پروژه های مهم ترکیه در شهر استانبول اجرا می شود. این پروژه ها می تواند در زمینه ساخت و ساز و یا هر زمینه ای دیگر باشد. پروژه های بزرگ به معنی جذب سرمایه، نیروی کار و اشتغال بیشتر است. فضای شهر استانبول از نظر سرمایه گذاری بسیار پویا است و سرمایه گذاری در محیطی که هرگز پویایی خود را از دست ندهد آرزوی هر سرمایه گذار است.

فضای باز برای ایده پردازی و نوآوری

استانبول دائما در حال توسعه، پیشرفت و نوسازی است و در زمینه کسب و کار و سرمایه گذاری نیز علاقه بسیاری به نوآوری بوده و از ایده ها جدید استقبال می کند. بنابراین با هر پلنی برای سرمایه گذاری می توانید به راحتی وارد بازار تجارت ترکیه شوید چرا که این شهر دائما در حال نوآوری بوده و از پروژه های نوین شما نیز استقبال می کند.

دسترسی آسان به اروپا و سایر نقاط جهان

استانبول از موقعیت جغرافیایی بسیار خاصی بهره مند که باعث افزایش اهمیت آن در منطقه شده است. این شهر بین قاره آسیا و اروپا مانند پل عمل می کند. تنگه بسفر در شهر استانبول دو قاره آسیا و اروپا را بهم متصل کرده است و بنادر مهمی در طول مسیر آن قرار دارد.

تقاضای بالا برای املاک در استانبول

برای کسانی که قصد خرید ملک در ترکیه دارند باید بگوییم که تقاضا برای املاک و مستغلات در استانبول همواره بالا بوده و برای کسانی که می خواهند در استانبول سرمایه گذاری کنند باید گفت که  بازار املاک یکی از پربازده ترین و مطمئنترین بازارها می باشد.

پس از آشنایی با مزایای سرمایه گذاری در استانبول قصد داریم تا چند روش سرمایه گذاری پرسود در استانبول را معرفی نماییم.

راه‌های سرمایه‌گذاری پرسود در استانبول

بهترین گزینه سرمایه‌گذاری برای خارجی‌ها در ترکیه و در شهر استانبول که بازدهی بالایی دارد و به‌عنوان سودآورترین سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود عبارت‌اند از:

  • املاک و مستغلات
  • فناوری اطلاعات و فناوری
  • بورس اوراق بهادار استانبول
  • بخش بهداشت
  • گردشگری

Leave a Comment