مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

فوریه 7, 2024
مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

افتتاح حساب بانکی در ترکیه یکی از اصلی ترین نیازهای هر فرد و یا شرکتی است که می خواهد در ترکیه فعالیت مالی داشته باشد. با توجه به اینکه هر ساله مهاجران بسیاری ترکیه را برای زندگی انتخاب می کنند و از طرف دیگر داشتن حساب بانکی در ترکیه با توجه به اقتصاد پویا و توسعه یافته می تواند نقش بسیاری در تسهیل امور مالی و تجارت های بین المللی داشته باشد. در نتیجه دانستن مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه بسیار مهم و ضروری است تا در این روند دچار مشکل نشوید.

 

افراد مجاز برای افتتاح حساب در ترکیه

ممکن است این سوال پیش بیاید که چه کسانی می توانند در ترکیه حساب افتتاح کنند؟ در جواب باید گفت که تمامی اتباع و شهروندان خارجی که شماره شناسایی اتباع خارجی (YKN) دارند مجاز به افتتاح حساب در ترکیه هستند. تمامی افرادی که بیش از 3 ماه در ترکیه اقامت دارند می توانند برای دریافت شماره YKN اقدام کنند. همچنین لازم به ذکر است دسترسی به خدمات مختلف بانکی با توجه به وضیعت اقامت افراد می تواند متغییر باشد.

 

افرادی که کارت اقامت ترکیه را ندارند هم میتوانند در ترکیه حساب بانکی داشته باشند اما یکی از مشکلات اساسی این افراد دریافت کد مالیاتی ترکیه است که در این شرایط نحوه دریاف کد مالیاتی را بهتر است از نماینده بانک مد نظر خود بپرسید. اگر مبلغ سرمایه واریزی شما زیاد و قابل توجه باشد و یا قصد خرید ملک در ترکیه داشته باشید، نماینده بانک راهکارهای خوبی پیش روی شما قرار خواهد داد.

 

بهترین بانک های ترکیه برای افتتاح حساب برای ایرانیان

قبل از بررسی مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه بهتر است با بانک های ترکیه که امکان افتتاح حساب برای ایرانیان در آن ها وجود دارد آشنا شوید. بانک های بسیاری در ترکیه وجود دارند که خدات بین المللی به مشتریان خود ارائه می دهند اما تعداد بانک های ارائه دهنده خدمات به ایرانیان بسیار کمتر است.

 

بانکهای زراعت، ایش و واکیف ترکیه جز بانک هایی است که در زمینه افتتاح حساب توسط ایرانی ها بیشتر انتخاب می شوند. که از بین این بانک ها زراعت بانک ترکیه به دلیلی ارائه خدمات بانکی مختلف به افراد غیرمقیم و امکان افتتاح حساب، بیشترین طرفدار را در بین ایرانیان دارد.  از جمله مزایای افتتاح حساب در بانک زراعت عبارتند از:

  • امکان مدیریت آنلاین حساب
  • دریافت وجوه از کشورهای دیگر
  • فراهم ساختن شرایط دریافت ویزا کارت به نام متقاضی

 

مدارک لازم برای افتتاح حساب در ترکیه

برای افتتاح حساب در ترکیه لازم است تا کلیه مدارک را بدون کم و کاست به همراه داشته باشید. در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه خواهیم پرداخت.

 

پاسپورت معتبر

یکی از اصلی ترین و مهم ترین شرایط و مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب در ترکیه داشتن پاسپورت معتبر است. پاسپورتی که به بانک ارائه می‌دهید باید دارای حداقل ۶ ماه اعتبار باشد.

 

شماره کد مالیاتی

کد مالیاتی یکی دیگر از مدارک مورد نیاز می باشد. برای دریافت کد مالیاتی کافی است تا به دفتر اداره مالیاتی مراجعه کرده و یا به صورت آنلاین برای دریافت آن اقدام نمایید. مدارک مورد نیاز برای دریافت کد مالیاتی شامل پاسپورت معتبر، کپی صفحه اول پاسپورت همراه با یک قطعه عکس و کپی صفحه پاسپورت که مهر ورود به ترکیه می باشد.

 

ارائه مدارک برای ثابت کردن محل سکونت در ترکیه

برای اینکه بتوانید در ترکیه حساب باز کنید لازم است تا اثبات نمایید که در این کشور ساکن هستید. در نتیجه ارائه مدارکی نظیر قبض برق، آب و غیره و نوشتن شماره تلفن منزل مسکونی برای اثبات این قضیه مورد نیاز است. لازم به ذکر است از تاریخ این قبوض نباید بیشتر از یک سال گذشته باشد.

 

3 قطعه عکس 4*3

عکس ها باید مطابق با پاسپورت بوده و هیپکونه خط و خش و یا لکی رو آن وجود نداشته باشد.

 

سیم کارت فعال ترکیه

سیم کارت فعال یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب در ترکیه است. سیم کارت باید از کشور ترکیه خریداری شده و به نام خود شخص فعال شده و بسته اینترنتی داشته باشد.

 

Leave a Comment