شرایط کار در آلانیا

فوریه 7, 2024
شرایط کار در آلانیا

ترکیه با شرایط اقتصادی بسیار خوبی که دارد به محل مناسبی برای رشد و توسعه کسب و کارها و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی تبدیل شده است. آلانیا یکی از شهرهای ساحلی زیبای ترکیه که بسیاری از مهاجران زندگی در آلانیا را انتخاب می کنند، از دلایل این انتخاب می تواند آب و هوای معتدل و خوب، وجود امکانات رفاهی ایده آل، شرایط اقتصادی خوب آلانیا و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. در ادامه با بررسی شرایط کار در آلانیا با گروه پیوند هوم همراه شوید.

 

شرایط اقتصادی آلانیا

آلانیا از شهرهای ساحلی ترکیه که با داشتن سواحل زیبا، بافت تاریخی بسیار، آب و هوای معتدل، طبیعت جذاب و مراکز دیدنی متنوع به عنوان یک مقصد گردشگری جذاب در بین توریستان شناخته می شود و هر ساله گردشگران زیادی به آلانیا سفر می کنند. در نتیجه گردشگران نقش بسیار مهمی در بهبود و رشد شرایط اقتصادی آلانیا داشته اند و مهمترین منبع درآمد آلانیا صنعت گردشگری است.

 

در این شهر مزارع و باغ های بسیاری نیز وجود دارد که در آن ها محصولات متنوعی نظیر مرکبات، گوجه فرنگی، موز، خیار و … کشت می شود. در نتیجه این شهر در تولید و صادرات محصولات کشاورزی نیز نقش دارد. از طرف دیگر اگرچه آلانیا شهری ساحلی است اما صنعت ماهیگیری قابل توجهی در آن وجود ندارد.

 

با برداشته شدن قوانین و محدودیت های موجود برای خرید زمین توسط اتباع خارجی، ساخت و ساز و صنعت مسکن با رشد قابل توجهی روبرو شد و بسیاری خانه و آپارتمان برای خریداران خارجی ساخته شد که بسیار سود آور نیز بود. 69 درصد از خانه های خریداری شده توسط اتباع خارجی در استان آنتالیا و 29.9 درصد در کل ترکیه در آلانیا هستند.

 

از نظر کارشناسان با تجربه در این زمینه، املاک و مستغلات به دلیل ریسک کم، بهترین نوع سرمایه گذاری بلندمدت هستند و با توجه به این موضوع آلانیا گزینه ای ایده آل برای سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه می باشد.

 

وضیعت کار در آلانیا

پیدا کردن شغل مناسب در آلانیا که متناسب با شرایط شما باشد بسیار آسان شده است. البته که شرایط پیدا کردن کار در آلانیا تا حدود زیادی به علاقه مندی های شما بستگی دارد؛ زیرا انجام بعضی از کارها ساده‌تر است.

 

لازم به ذکر است که برخی از مشاغل در ترکیه وجود دارند که مختص به شهروندان بومی است و افراد خارجی نمی توانند در آن فعالیت داشته باشند. این مشاغل عبارتند از وکالت و حقوق، دندانپزشکی، داروسازی، نیروهای امنیتی، صنایع دریایی و…

 

وضیعت و شرایط کار در آلانیا برای کسانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند می تواند بسیار بهتر باشد، چرا که این افراد می توانند به تدریس زبان انگلیسی بپردازند. همچنین با گرفتن مدرک می توانند راهنمای تور شده و در آژانس های مسافرتی شروع به کار کنند.

 

از آنجایی که آلانیا شهر توریستی است و گردشگران بسیاری در طول سال از آن بازدید می کنند، مشاغل مرتبط با گردشگری نظیر هتلداری و راهنمای تور مشاغل بسیار ایده آلی برای کار در آلانیا هستند که جز مشاغل فصلی به شمار می آیند، چرا که در بهار و تابستان با بیشتر بودن تعداد گردشگران رونق در این صنعت بیشتر بوده و در پاییز و زمستان این صنعت کم رونق تر می شود.

 

داشتن تخصص و مهارتی خاص در یک حوزه، می تواند شرایط شما از نظر پیدا کردن کار و کسب درآمد بیشتر، بهتر کند.

 

شرایط کار در آلانیا برای ایرانیان

سازمان کار و تامین اجتماعی ترکیه با مجوزهای کار ایرانیان موافقت کرده است در نتیجه وضعیت کار در آلانیا برای ایرانیان بسیار خوب است. مجوزهای کار برای افراد با توجه به شغل و نحوه فعالیت‌شان صادر می‌شود و معمولا دارای محدودیت زمانی است که پس از پایان یافتن، باید تمدید شوند.

 

افراد می توانند با دریافت اقامت کاری ترکیه در این کشور مشغول به فعالیت شوند و یا قبل از سفر به ترکیه از طریق کنسولگری دریافت مجور کاری خود را پیگیری کنند.

 

لازم به ذکر است که شرایط کار در آلانیا برای ایرانیان مشابه با سایر اتباع خارجی است. فرهنگ مردم ترکیه با مردم ایران تشابه های بسیاری داشته و از طرف دیگر ایرانیان بسیاری در ترکیه زندگی می کنند که باعث می شود راحتتر با شرایط و فضای جدید ارتباط برقرار کنید و غربت کمتری را احساس نمایید.

راه های پیدا کردن کار در آلانیا

آلانیا یکی از شهرهای ترکیه بوده و پیدا کردن کار در آلانیا مشابه پیدا کردن کار در ترکیه است. برای پیدا کردن کار در ترکیه لازم نیست تا مراحل و فرایند سختی را پشت سر بگذارید، فقط نیاز به زمان و جستجوی کافی دارید.

 

با داشتن تسلط کافی به زبان ترکی استانبولی، گزینه های کاری شما افزایش خواهد یافت و در نتیجه پیدا کردن کار آسانتر خواهد شد. بعد از استخدام شدن، برای فردحق بیمه توسط کارفرما پرداخت می شود. با 5 سال کار مداوم نیز امکان دریافت شهروندی ترکیه وجود دارد.

 

راه‌های پیدا کردن کار در آلانیا عبارتند از:

  • بررسی آگهی‌های استخدام اینترنتی
  • خواندن آگهی‌های استخدام روزنامه‌ها
  • ثبت نام در شرکت‌های مشاوره کاریابی
  • مراجعه حضوری به نهادها و موسسات
  • ثبت نام در سازمان کار ترکیه (ایشکور)، از معتبرترین مراکز کاریابی در ترکیه

 

 

Leave a Comment