شرایط زندگی در شهر آلانیا ترکیه

آگوست 7, 2023
شرایط زندگی در شهر آلانیا ترکیه

در سال های اخیر زندگی در ترکیه طرفداران بسیاری در بین ایرانیان پیدا کرده است که می توان گفت ترکیه در مجموع کشوری مهاجر پذیر است و بسیاری افراد از کشورهای دیگر نظیر روسیه، لهستان، آذربایجان و… نیز برای زندگی به ترکیه مهاجرت می کنند. از طرفی دیگر خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری در ترکیه نیز با استقبال بی نظیری مواجه شده است. در بین شهرهای مختلف ترکیه، آلانیا با امکانات و زیر ساخت های مطلوب و طبیعتی بکر و سواحلی درخشان یکی از بهترین گزینه ها می باشد. اگر قصد دارید با شرایط زندگی در شهر آلانیا ترکیه بیشتر آشنا شوید در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

آشنایی با شهر آلانیا

آلانیا یکی از شهرهای زیر مجموعه استان آنتالیا است و در جنوب ترکیه واقع شده است. آب و هوای آلانیا که یک شهر ساحلی است معتدل و مدیترانه ای می باشد یعنی خورشید در اکثر روزهای سال در آسمان می درخشد و تابستان ها گرم و زمستان ها معتدل و پرباران است و سرمای شدید کمتر اتفاق می افتد.

آلانیا با سواحل زیبا و خانه و آپارتمان های لوکس خود شناخته می شود. قیمت ملک در هر منطقه از آلانیا با دیگری متفاوت است و هم مناطق گران و هم مناطق ارزان در این شهر وجود دارند. بخش های حاشیه ای شهر مانند متطقه محموتلار معمولا قیمت کمتری نسبت به مناطق مرکزی مانند اوبا دارند.

علاوه بر جاذبه های طبیعی و سواحل زیبا، جاذبه های تاریخی و فرهنگی مختلفی در آلانیا وجود دارند و سالانه گردشگران بسیاری از این شهر بازدید می کنند. در نتیجه آلانیا نقش بسیار فعالی در صنعت گردشگری ترکیه دارد.

دریافت اقامت ترکیه با خرید ملک در آلانیا

یکی از روش های دریافت اقامت ترکیه که بسیار آسانتر از سایر روش ها نیز است دریافت اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه است. قیمت خانه در آلانیا بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر از سایر شهرهای بزرگ ترکیه نظیر استانبول و آنکارا می باشد به همین دلیل است که خرید آپارتمان در آلانیا بسیار پرطرفدار شده و زندگی در آلانیا در بین ایرانیان محبوبیت یافته است.

برای اینکه بتوانید از طریق خرید ملک در ترکیه اقامت دریافت کنید باید به برخی قوانین توجه کنید. بر اساس قوانین جدیدی که در سال 2022 تعیین شده باید حتما به شرایط زیر توجه کنید تا بتوانید به اقامت ترکیه برسید. این شرایط به شرح زیر هستند:

ارزش ملک خریداری شده در ترکیه در مناطقی که پر جمیعت هستند حداقل باید 75 هزار لار باشد.

 ارزش ملک خریداری شده در مناطق کم جمیعت می‌بایست بیشتر از 50 هزار دلار باشد.

وضیعت کار در شهر آلانیا ترکیه

زمانی که تصمیم به زندگی در هر کشوری می گیریم یکی از اصلی ترین موضوعات کار می باشد. مهاجرانی که در آلانیا زندگی می کنند اغلب در بخش های تجاری فعالیت دارند. به عنوان مثال بازاریابی و یا فروش اجناس مختلف و یا ارائه خدمات مختلف در فرشگاه و رستوران ها بخشی از کارهایی است که مهاجران در آلانیا به آن مشغول هستند.

لازم به ذکر است که کار در برخی از مشاغل برای مهاجران ممنوع می باشد. به عنوان مثال کار در مشاغل امنیتی، گمرکی، حقوقی و پزشکی برای مهاجران در ترکیه ممنوع اعلام شده است بنابراین مهاجران امکان کار پزشکی، دندانپزشکی، وکالت و … را در ترکیه نخواهند داشت.

یکی از بهترین مشاغلی که هنگام زندگی در آلانیا می توانید انجام دهید آموزش زبان انگلیسی است. در بسیاری از موارد به مهاجرانی که در زمینه آموزش زبان انگلیسی فعالیت کنند، توسط کارفرما محلی برای سکونت ارائه می گردد. برای تدریس زبان در این کشور حتما باید مدرک TESOL داشته باشید.

شرایط لازم برای دریافت مجوز کار در آلانیا

برای کار در آلانیا نیاز به دریافت مجوز کار است. در آلانیا سه نوع مجوز کار برای مهاجران وجود دارد که عباتند از: مجوز کار برای کارکنان مستقل، کارکنان وابسته و استثنائات. بر اساس نوع مجوزی که دریافت کرده اید امکان کار در آلانیا به صورت محدود و یا نامحدود وجود دارد.

شرایط لازم برای دریافت مجوز کار در آلانیا به شرح زیر است:

  • داشتن مجوز اقامت دائم در ترکیه
  • ارائه پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 60 روز
  • ارائه قرارداد کاری قانونی با کارفرما

فرم درخواست مجوز کار باید هم توسط کارفرما و هم توسط خود فرد تکمیل و به همراه سایر مدارک به اداره کار و تامین اجتماعی ارسال گردد.

نکته مهم این است که برای درخواست مجوز کار به صورت مستقل، فرد متقاصی باید حداقل 5 سال در ترکیه زندگی کرده باشد. همچنین لازم است تا یک طرح تجاری از پروژه کاری خود به اداره مهاجرت ارائه داده و مزایا و منفعت های آن را بر اقتصاد کشور ترکیه توضیح دهد.

هزینه های زندگی در آلانیا

در بین شهرهای مختلف کشور ترکیه هزینه زندگی در آلانیا نسبت به سایر شهرها مقرون به صرفه تر است. این شهر به دلیل آب و هوای مطلوب و خاک حاصلخیز بسیاری از میوه و سبزیجات در این شهر قادر به رشد هستند بنابرین هزینه این نوع از اقلام خوراکی بسیار ارزانتر از سایر نقاط است. همچنین هزینه ملک در آلانیا نیز بسیار ارزان است که ان را به گزینه ای خوب برای افرادی که قصد اخذ اقامت ترکیه را دارند تبدیل شده است. به طور کلی هزینه خرید ملک و هزینه های زندگی در آلانیا بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر از شهرهای بزرگ ترکیه مانند استانبول، آنکارا و … می باشد.

Leave a Comment