شرایط خرید ملک در استانبول

ژانویه 24, 2024
شرایط خرید ملک در استانبول

در این مطلب به شرایط خرید ملک در استانبول اشاره شده است. استانبول یکی از بهترین شهرهای ترکیه است و همیشه ایرانیان به آن علاقمند هستند. از آنجایی که ایرانیان زیادی در استانبول هستند، در نتیجه کمتر حس غربت خواهید داشت. از طرفی امکانات خوبی هم برای زندگی دارد. به خاطر همین است که خیلی از شما به فکر خرید ملک در استانبول می‌ افتید اما بهتر است که کمی دست نگه دارید و در این باره مطالعه کنید و با اطلاعات کافی به سمت انجام این کار بروید. پس اگر تجربه کار دارید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا بدانید که وضعیت خرید ملک در شهر استانبول چگونه است.

خرید آپارتمان در شهر استانبول

خیلی از افراد عقیده دارند که برای خرید ملک در استانبول باید به سراغ آپارتمان رفت. آپارتمان‌ هایی که در استانبول وجود دارد، به دو دسته تقسیم می‌ شوند. دسته‌ اول که به آنها برج یا سیته گفته می‌ شود، دسته‌ دیگر همان آپارتمان معمولی است که در ایران می‌ بینید.

آپارتمان‌ های معمولی امکانات تفریحی ورزشی مثل باشگاه بدنسازی، زمین بازی و استخر ندارند. در صورتی که این امکانات را می‌ توانید داخل برج‌ های استانبول پیدا کنید. آپارتمان‌ های معمولی معمولاً کمتر از ۱۰ طبقه هستند. برج‌ های استانبول نگهبانی و کارت ورود و خروج برایشان در نظر گرفته می‌ شود و امنیت بالایی را در شهر استانبول به وجود می‌ آورند. طبیعتاً با ویژگی‌ هایی که توضیح دادیم، قیمت آپارتمان معمولی نسبت به خانه در برج کمتر است‌.

خرید ویلا در استانبول

خیلی‌ ها برای خرید ملک در استانبول دوست دارند که به سراغ ویلا بروند. شاید خیلی از شما بپرسید که آیا خرید ویلا می‌ تواند کار عاقلانه‌ ای باشد یا خیر. در حقیقت استانبول یک شهر ساحلی است و در نتیجه برای خرید ویلاهای ساحلی گزینه عالی است.

برای خرید ملک در استانبول بهتر که به سراغ ویلا بروید و از جذابیت‌ های آن استفاده کنید. این ویلاهای ساحلی از لحاظ قیمت هم نسبت به خیلی از نقاط دنیا ارزان‌ تر هستند. جالب‌ است بدانید که قیمت خرید ویلای ساحلی در استانبول نسبت به ویلای ساحلی در شمال کمتر است. پس با یک سرمایه‌ گذاری عالی در این شهر می‌ توانید سود زیادی ببرید و خیلی راحت با خرید ویلا شهروند ترکیه شوید.

 

شرایط خرید ملک در استانبول

 

قیمت ملک در استانبول

قبل از خرید ملک در استانبول باید راجع به قیمت ملک اطلاعات کافی داشته باشید. اگر بخواهیم آن را طبق پول ایران بررسی کنیم، باید گفت که قیمت هر متر مربع ملک در این شهر حدوداً ۲۰ میلیون تومان است که در ترکیه به ۲۰ هزار لیر تبدیل می‌ شود. البته عددی که گفتیم برای سال ۲۰۲۲ است. از آنجایی که تورم هم ایجاد شده، باید کمی این اعداد را بالاتر در نظر بگیرید. به هر حال اگر شما حدوداً ۲ الی ۳ میلیارد تومان پول داشته باشید، می‌ توانید یک خانه کاملاً معمولی در استانبول بخرید اما باید بدانید که بیشتر باید در حاشیه و اطراف استانبول حساب کنید.

اگر می‌ خواهید در مناطق بهتر استانبول خانه خریداری کنید که به مرکز شهر هم نزدیک هستند؛ باید هزینه بالاتری را پرداخت کنید. جالب است بدانید که قیمت ملک در استانبول از یک خیابان با خیابان دیگری متفاوت است و باید روی هزینه‌ ها خوب تحقیق کرده باشید. زیرا که ساختار شهر استانبول می‌ تواند از یک خیابان تا خیابان بعدی کاملاً متفاوت شود. در صورتی که در تهران چنین حالتی وجود ندارد و ما یک طیف قیمتی مشخص داریم اما در استانبول اینگونه نیست.

به طور مثال منطقه ای در استانبول هست که به آن استیورت گفته می‌ شود. در آن منطقه معمولاً مردم عرب ساکن هستند و قیمت آن هم نسبت به دیگر قسمت‌ ها کمتر است.

به هر حال اگر می‌ خواهید از قیمت دقیق ملک در استانبول با خبر شوید، می‌ توانید به مراکزی مراجعه کنید که در این زمینه به شما اطلاعات کافی می‌ دهند. یکی از همین مراکز پیوند هوم است که شما می‌ توانید اطلاعات کافی را از مشاورین بگیرید و ببینید که برای خرید ملک اوضاع چگونه است و یا استانبول می‌ تواند گزینه مناسبی باشد یا نه.

جمع‌ بندی

در این مطلب به شرایط خرید ملک در استانبول اشاره شد. خرید ملک در استانبول می‌ تواند کار عاقلانه‌ ای باشد و باعث شود که شما در این شهر بیشتر رفت و آمد کنید و از مزایای زندگی در آن بهره‌ مند شوید. اینکه ملک را در کجا بخرید، قطعاً روی هزینه‌ ها تا حد زیادی تاثیرگذار است. اگر پولتان کم باشد، باز هم می‌ توانید یک خانه کاملا معمولی در حاشیه شهر استانبول خریداری کنید اما قطعاً هر چقدر که بیشتر سرمایه‌گذاری کنید، خانه بهتری نصیبتان می‌ شود. زندگی در استانبول اصلاً ترسناک نیست و خیلی راحت خرید و فروش ملک انجام می‌ شود.

Leave a Comment