شرایط اجاره خودرو در آلانیا

دسامبر 23, 2023
شرایط اجاره خودرو در آلانیا

کشور ترکیه مقصدی محبوب برای گردشگران مختلف از سراسر جهان است که می خواهند از سواحل زیبای مدیترانه و جاذبه های مختلف تاریخی و طبیعی این کشور دیدن کنند. در سال های اخیر علاوه بر شهرهای بزرگ مانند استانبول، آنکارا، آنتالیا و … بسیاری از مسافران ترجیح می دهند به شهرهای کوچکتر و آرام تر نظیر آلانیا سفر کرده و از سواحل زیبای این شهر، جنگل های سرسبز و تفریحات مختلف این شهر لذت ببرند. هنگام سفر به آلانیا بهتر است تا هزینه ها و دردسرهای استفاده از تاکسی و اتوبوس را کنار گذاشته و با اجاره خودرو در آلانیا گشت و گذار راحتتری در این شهر داشته باشند. در ادامه با بررسی شرایط اجاره خودرو در آلانیا همراه باشید.

آشنایی با آلانیا

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی شرایط اجاره خودرو در آلانیا بپردازیم بهتر است با این شهر زیبا آشنا شویم و دلیل جذاب بودن آن در بین مسافران و مهاجران را بفهمیم.

بهتر است قبل از هر چیزی با شهر آلانیا شده و بفهمیم که این شهر کجا قرار دارد. شهر ساحلی و زیبای آلانیا در جنوب ترکیه و در استان آنتالیا واقع شده است. این شهر 135 کیلومتر با شهر آنتالیا فاصله دارد. در اطراف این شهر، در سمت غرب شهر ماناوگات، از شمت شرق شهر قاضی پاشا، در سمت شمال رشته کوه های توروس و در سمت جنوب دریای مدیترانه قرار دارد.

از آنجایی که این شهر در یک سمت خود دریا و در سمت دیگر خود رشته کوه دارد از نظر موقعیت جغرافیایی در طول تاریخ شهری مهم و غیرقابل نفوذ برای دشمنان بوده است و مانند دژ مستحکمی عمل کرده است. این شهر علاوه بر جاذبه های طبیعی بسیار جاذبه های تاریخی نیز دارد که بیشتر آن ها در زمان سلجوقیان ساخته شده اند.

شرایط اجاره خودرو در آلانیا

برای رنت خودرو در آلانیا شرایط تقریبا با تمامی شهرهای ترکیه یکسان است و ممکن است تفاوت های بسیار کمی داشته باشد. اما لازم به ذکر است برای اجاره خودرو در ترکیه لازم است تا یکسری مدارک به همراه داشته باشید. اصلی ترین شرایط مورد نیاز برای اجاره خودرو در آلانیا به شرح زیر است:

  1. سن راننده بیشتر از 18 سال باشد.
  2. ارائه گواهینامه ایرانی و بین‌المللی معتبر الزامی می باشد.
  1. ارائه دو قطعه عکس
  2. سفته به مبلغ مشخص
  3. عکس یا کپی از پاسپورت معتبر
  4. بلیط سفر به آلانیا
  5. پرداخت بیعانه جهت اجاره ماشین در آلانیا

لازم به ذکر است پرداخت بیانه برای رنت خودرو در آلانیا برای زمانی است که بخواهید خودرویی را از قبل رزرو کنید که اغلب مسافران این کار را انجام می دهند. اما از آنجایی که قیمت خودرو به قیمت روز محاسبه می شود ممکن است قیمت نهایی در زمان تحویل خودرو بیشتر یا کمتر شود.

نحوه دریافت گواهی نامه بین المللی رانندگی

همانطور که گفته شد یکی از اصلی ترین و مهمترین شرایط اجاره خودرو در آلانیا داشتن گواهی نامه ایرانی و بین المللی است. ممکن برخی از افراد با نحوه دریافت گواهی نامه بین المللی آشنا نباشند که در ادامه مدارک مورد نیاز برای دریافت گواهی نامه بین المللی را خواهیم گفت.

  • اصل گواهینامه رانندگی معتبر ایرانی با اعتبار حداقل 1 ماه تا 3 سال
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه گواهی بین المللی قبلی در صورت وجود
  • اصل و کپی صفحه اول پاسپورت
  • کامل کردت فرم درخواست با اطلاعات صحیح
  • پرداخت هزینه‌های اعلام شده

هزینه اجاره خودرو در آلانیا

هزینه کرایه خودرو در آلانیا را نمی توان به طور دقیق تعیین کرد چرا که عوامل بسیاری در این زمینه تاثیرگذارند که برخی از این عوامل عبارتند از:

  • کمپانی و برند سازنده خودرو
  • سال ساخت خودرو
  • دنده‌ای یا اتوماتیک بودن خودرو
  • نوع سوخت مصرفی ماشین
  • فصلی که در آن قصد اجاره ماشین را دارید
  •  تعداد روزهایی که قصد دارید آن خودرو را اجاره کنید

اکر قصد سفر به آلانیا در فصل تابستان را دارید و می خواهید در سفر خود اتومبیل رنت کنید باید گفت که هزینه اجاره خودر در آلانیا در فصل تابستان بسیار بیشتر از زمستان است، چرا که در فصل تابستان گردشگران زیادی در شهر هستند و به دلیل زیاد بودن تقاضا هزینه کرایه خودرو نیز بیشتر است.

نکات و قوانین اجاره خودرو در آلانیا

هنگام کرایه خودرو در آلانیا باید حواستان به یک سری نکات و قوانین باشد تا در طول سفر خود دچار مشکل نشوید. این نکات و قوانین کاملا ساده هستند و فقط کافی است تا آن ها را به خاطر داشته باشید. نکات و قوانین اجاره خودرو در آلانیا به شرح زیر است:

  • به همراه داشتن گواهینامه بین‌المللی الزامی است.
  • در زمان اجاره ماشین در آلانیا قراردادی بین شما و شرکت موردنظر تنظیم می‌گردد.
  • قبل‌از تحویل گرفتن خودرو از سلامت لاستیک‌ها و زاپاس‌های ماشین مطمئن شوید.
  • زمانی که خودرو را تحویل گرفتید از دورتادور آن به خصوص از قسمت های دارای خط و خش فیلم گرفته و نگه‌دارید.
  • ممکن است هنگام اجاره خودرو در آلانیا از شما درخواست دیپوزیت یا سفته کنند.
  • با اجاره ماشین می توانید به هرجا بروید و یعنی کیلومتر آن آزاد است.
  • در بیشتر شرکت‌های کرایه خودرو در آلانیا معمولاً کمتر از 3 روز ماشین اجاره نمی‌دهند.
  • توجه داشته باشید تمامی خودروها مجهز به جی پی اس هستند و شما اجازه خروج از این شهر را ندارید.
  • قوانین راهنمایی و رانندگی در آلانیا همانند ایران نیست پس لطفاً دقت لازم را داشته باشید.
  • در زمان اجاره ماشین در آلانیا سعی کنید ماشین‌های دیزلی انتخاب کنید تا مصرف سوخت کمتری داشته باشد.

پرداخت خسارت اجاره ماشین در آلانیا

به طور کلی کرایه خودرو در ترکیه علاوه بر مزایای مختلفی که دارد، معایب خاص خود را نیز دارد که از جمله آنها می توان به تصادف، جریمه و پرداخت خسارت های مختلف اشاره کرد که برای افراد ممکن است مشکل ساز باشد. اگر در تاریخی که خودرو در اختیار شماست جریمه ای رخ داده باشد، قطعا شما باید آن جریمه را پرداخت کنید و شرکت های رنت خودرو در ترکیه به راحتی می توانند در اداره پلیس برای شما بدهی ثبت کنند. پس برای جلوگیری از اینگونه موارد بهتر است قوانین رانندگی را به طور دقیق رعایت کنید.

در صورت بروز تصادف اگر طبق نظر پلیس و کارشناسان شما مقصر نباشید، از شما هیپگونه خسارتی دریافت نخواهد شد اما در صورتی که شما مقصر شناخته شوید کلیه مبلغ خسارت به عهده شما خواهد بود.

نکته بسیار مهم دیگر در کرایه خودرو در آلانیا این است که رانندگی در ماشین اجاره‌ای را به شخص دیگری ندهید چراکه درصورت تصادف تمام بندهای قرارداد بیمه‌ای فسخ می شود و اگر 2 راننده هستید حتماً در قرارداد اولیه نام هردو راننده را قید کنید تا در صورت بروز اتفاق دچار دردسر نشوید.

Leave a Comment