سرمایه‌گذاری در ترکیه

ژانویه 24, 2024
سرمایه‌گذاری در ترکیه

در این مطلب به سرمایه‌گذاری در ترکیه اشاره شده است. افراد زیادی هستند که ترکیه را به خاطر ارتباط نزدیکی که با ایران دارد، انتخاب می‌ کنند و دوست دارند که هم نزدیک به ایران باشند و هم اینکه بتوانند در یک کشور در حال پیشرفت سرمایه‌ گذاری کنند تا  سود خوبی به دست بیاورند. به خاطر همین در مورد سرمایه‌ گذاری در ترکیه باید بیشتر مطالعه کنید تا بتوانید با آگاهی بیشتری این کار را انجام دهید. در این مقاله چند مدل از سرمایه‌ گذاری را که می‌ توانید در این کشور به انجام برسانید را برایتان توضیح خواهیم داد.

روش های سرمایه‌گذاری در ترکیه

در بخش زیر به روش های سرمایه‌گذاری در ترکیه اشاره شده است:

  • سرمایه‌ گذاری از طریق کسب و کار

اگر شما بتوانید در ترکیه کسب و کاری راه بیندازید، قطعاً سرمایه‌ گذاری عالی خواهید داشت. ترکیه کشور توریستی است. مثلاً در استانبول توریست های بسیار زیادی را پیدا می‌ کنید که به کافه‌ ها و رستوران گردی در این شهر علاقه بسیار زیادی دارند‌. این می‌ تواند یک ایده بسیار عالی برای افرادی باشد که سرمایه خوبی دارند و می‌ خواهند در ترکیه فعالیت کنند.

  • خرید ملک

یکی دیگر از بهترین راه‌ های سرمایه‌ گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک است که جزو روش‌های پرطرفدار به حساب می‌ آید. ملک در ترکیه با ملک در ایران خیلی تفاوت ندارد و هزینه‌ ها هم شبیه به هم هستند. حتی شما می‌ توانید در آنجا خانه‌ های دلبازی را خریداری کنید. اگر بتوانید ملکی را خریداری کنید که حداقل ۲۰۰ هزار دلار قیمت داشته باشد، به شما اقامت ترکیه را می‌ دهند که احتمالاً طبق قوانین جدید باید آنها را تمدید کنید. اگر هم ملکی که خریداری کرده اید؛ بیشتر از ۴۰۰ هزار دلار ارزش داشته باشد، پاسپورت ترکیه را دریافت می‌ کنید و خیلی راحت می‌ توانید در آنجا زندگی کنید.

  • واردات و صادرات

اگر در حوزه واردات و صادرات فعالیت می‌ کنید، سرمایه‌ گذاری در ترکیه از این طریق می‌ تواند برایتان مناسب باشد. ترکیه موقعیت جغرافیایی خوبی دارد و با ایران نیز هم مرز است. به همین دلیل نسبت به قاره اروپا برای سرمایه‌ گذاری گزینه مناسب‌ تری می باشد. از آنجایی که نرخ کالا در این کشور نسبت به بازار جهانی کمتر است؛ در نتیجه برای صادرات و واردات می‌ تواند گزینه خوبی به حساب بیاید. خیلی‌ ها برای تجارت آن را انتخاب می‌ کنند. شما می‌ توانید واردات کالاهایی را انجام دهید که طرفدار بیشتری دارد. مثلاً سموم کشاورزی، قطعات آسانسور و تجهیزات دندانپزشکی در این دسته بندی قرار می‌ گیرند.

 

سرمایه‌گذاری در ترکیه

 

  • خرید برندهای سودبخش

برای سرمایه‌ گذاری در ترکیه می‌ توانید اقدام به خرید برند هم کنید. خیلی از برندها در این کشور آماده و در حال کار هستند. شما می‌ توانید با خرید آنها کاری کنید که دیگر مجبور به شروع از صفر نباشید. در واقع انگار که یک بیزینس و تجارت را خریداری کرده‌ اید که حتی از خرید یک آپارتمان یا ملک هم می‌ تواند سوددهی بالاتری داشته باشد.

خرید برند جز  آن دسته از سرمایه‌ گذاری‌ هایی است که کمتر کسی به سراغ آن می‌ رود. از آنجایی که استانبول یک شهر توریستی است، در نتیجه این روش در آن به شدت سودآور است.

  • سرمایه‌ گذاری در قسمت توریست دریایی

یکی از انواع سرمایه‌ گذاری در ترکیه که کمتر کسی به سراغ آن می‌ رود، سرمایه‌ گذاری در بخش دریایی است. کافی است که شما یک کشتی کرایه کنید یا تورهای تفریحی را برگزار کنید و ببینید که چقدر سودآور است. مسافران استانبول تعداد بسیار بالایی دارند. خیلی از ایرانیان هم تمایل دارند از تورهای کشتی استفاده کنند. در نتیجه کافی است که چنین امکاناتی را در اختیار توریستان قرار دهید که معمولاً تور کشتی تنگه بسفر مخصوصاً شب هنگام یکی از جذاب‌ ترین تفریحات مردم ترکیه است.

جمع‌ بندی

سرمایه‌ گذاری در ترکیه به عنوان یک کشور در حال پیشرفت می‌ تواند یکی از انتخاب‌ های مناسب برای افرادی باشد که دوست دارند یک کار سودآور انجام دهند. ما در این مقاله چند روش برای سرمایه‌ گذاری را به شما معرفی کردیم. اگر می‌ خواهید هر کدام از این روش‌ ها را به مرحله اجرا برسانید، کافی است به متخصصین پیوندهوم مراجعه کنید. آنها می‌ توانند در این زمینه به خوبی شما را راهنمایی کنند.

Leave a Comment