دریافت کد مالیاتی در ترکیه

ژانویه 16, 2024
کد مالیاتی در ترکیه

دریافت کد مالیاتی در ترکیه یکی از موضوعات مهم برای زندگی در ترکیه است. دریافت کد مالیاتی هیچ ارتباطی به پرداخت مالیات ندارد. کد مالیاتی برای افتتاح حساب در ترکیه، خرید ملک و بسیاری موارد دیگر از این قبیل مورد نیاز می باشد. اگر شما هم قصد مهاجرت و زندگی در ترکیه را دارید باید با نحوه دریافت کد مالیاتی و موارد استفاده آن آشنا شوید. در ادامه با بررسی موضوع دریافت کد مالیاتی در ترکیه با ما همراه باشید.

کد مالیاتی ترکیه چیست؟

ورگی نوماراسی یا کد مالیاتی ترکیه، یک شماره 10 قمی است که برای هر شخص منحصر به فرد می باشد. این شماره یا کد در مواردی نظیر افتتاح حساب، ثبت شرکت، خرید ملک و خودرو در ترکیه و مواردی از این قبیل کاربرد دارد به طوری که داشتن آن الزامی بوده و در صورت عدم ارائه آن انجام موارد گفته شده غیر ممکن است.

بنابراین هر فردی برای زندگی در ترکیه به کد مالیاتی نیاز دارد. همچنین برای راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی نیز داشتن این کد مورد نیاز می باشد. در نتیجه به طور کلی برای انجام هر فعالیت مالی و اقتصادی با اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل یا خارج ترکیه، بایستی کد مالیاتی داشته باشید.

چه زمانی می توان کد مالیاتی ترکیه دریافت کرد؟

برای دریافت کد مالیاتی در ترکیه، باید به صورت قانونی وارد خاک کشور ترکیه شده باشید و در نتیجه به پناهندگان و مهاجران غیر قانونی، کد مالیاتی اعطا نخواهد شد.از شرایط بسیار مهم دریافت کد مالیاتی در ترکیه، داشتن مهر ورود ترکیه روی گذرنامه است. بنابراین در صورتی که مهر ورود ترکیه روی گذرنامه شما ثبت نشده باشد، امکان دریافت کد مالیاتی و افتتاح حساب بانکی و خرید یا اجاره قانونی ملک را نخواهید داشت.

افرادی که سابقه ورود به ترکیه ندارند، اخذ کد مالیاتی برای آن ها امکان پذیر نیست. مگر اینکه از طریق وکالتنامه محضری معتبر نوتر شده، فرآیند دریافت کد مالیاتی و سیم کارت ترکیه و افتتاح حساب بانکی را از طریق وکیل دنبال کنند. البته توجه داشته باشید که  باز کردن حساب بانکی و ثبت شرکت در ترکیه به صورت وکالتی در صورتی که اصلا سابقه سفر به ترکیه را ندارید، امکان پذیر نمی باشد. این قوانین می‌تواند مشمول تغییراتی در طول زمان باشد.

کد مالیاتی در ترکیه برای افتتاح حساب بانکی

کسانی که می خواهند در ترکیه زندگی و پاسپورت و اقامت دائم ترکیه را به دست آورند، باید حتما کد مالیاتی دریافت کنند. شهروندان ترکیه چه در خارج از ترکیه باشند و چه در خود این کشور برای استفاده از سیستم بانکی و وام و تسهیلات و دیگر فرایند های مالی نیاز است تا این کد ده رقمی را ارائه دهند.

روند دریافت کد مالیاتی ترکیه بسیار آسان است. با داشتن شرایط و مدارک مورد نیاز می توانید به راحتی این کد را دریافت کنید. ارائه یک آدرس معتبر از طریق نشان دادن اجاره نامه و یا سند ملک برای درافت کد مالیاتی الزامی می باشد.

 

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

مدارک مورد نیاز برای در یافت کد مالیاتی در ترکیه عبارتند از:

  • اصل پاسپورت معتبر که حداقل 3 ماه اعتبار داشته باشد.
  • فرم های دریافت کد مالیاتی ترکیه به زبان ترکی نیز نیاز است
  • سیم کارت فعال بایستی به نام شما که از یکی از اپراتورهای ترکیه تهیه شده باشد.
  • ارائه اجاره نامه معتبر تا آدرس شما مشخص شود.

نشانی شما در اداره مالیات ترکیه بر طبق اجاره نامه یا سند ملکی که دارید، شناسایی شده و در صورت تغییر آدرس، بایستی مراتب را به اداره مالیات ترکیه اطلاع دهید.

نحوه دریافت کد مالیاتی ترکیه

برای دریافت کد مالیاتی ترکیه 3 روش وجود دارد:

  1. مراجعه حضوری به دفاتر خدمات اداره مالیاتی
  2. مراجعه به وب سایت سازمان امور مالیاتی وزارت اقتصاد ترکیه در نشانی اینترنتی: GIB.gov.tr
  3. استفاده از اپلیکیشن اداره مالیات ترکیه (GiB Mobile)

در روش حضوری می توانید به طور مستقیم به اداره مالیات ترکیه رفته و با ارائه مدارک مورد نیاز برای دریافت کد مالیاتی اقدام نمایید در روش آنلاین از طریق وب سایت و اپلیکیشن نیز می توانید به صورت آنلاین مدارک را بارگذاری کرده و درخواست خود را ثبت نمایید.

Leave a Comment