دریافت پاسپورت ترکیه چقدر طول می کشد؟

آوریل 10, 2024
دریافت پاسپورت ترکیه چقدر طول می کشد؟

کشور ترکیه از همسایه های کشور ایران که به دلیل شباهت های زیادی که با فرهنگ ایران دارد، بسیاری از ایرانیان تصمیم به زندگی در ترکیه می گیرند. علاوه بر این از لحاظ شرایط اقتصادی و اجتماعی نیز این کشور خوبی هایی نسبت به ایران دارد در نتیجه بسیاری از افراد قصد دریافت پاسپورت ترکیه را دارند. برای دریافت پاسپورت ترکیه روش های مختلفی وجود دارد که هر فرد می تواند بر اساس شرایط خود یکی از این روش ها را انتخاب کند. ممکن است برای بسیاری از علاقه مندان به مهاجرت به ترکیه این سوال پیش بیاید که دریافت پاسپورت ترکیه چقدر طول می کشد؟ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 

مزایای دریافت پاسپورت ترکیه

دریافت پاسپورت ترکیه مزیت های بسیار زیادی برای مهاجران دارد که باعث جذاب شدن زندگی و خرید خانه در ترکیه می شود. اقتصاد ترکیه در چند سال اخیر رشد بسیاری داشته و در نتیجه سرمایه گذاری در این کشور بسیار پرسود خواهد بود. با دریافت پاسپورت ترکیه دریافت ویزای شنگن بسیار آسانتر بوده چرا که ترکیه روابط خوبی با کشورهای عضو شنگن دارد.

یکی دیگر از مزایای دریافت پاسپورت ترکیه این است که بعد از دریافت آن مانند یک شهروند ترک می توانند از خدمات آموزشی و درمانی به صورت رایگان بهره مند شوند.

بعد از دریافت پاسپورت ترکیه دیگر نیازی به دریافت مجوز کار نیست و مانند دیگر شهروندان می توانید در مشاغل مختلف کار کرده و در شرکت های مختلف استخدام شوید حتی سازمان های دولتی.

یکی دیگر از مزایای دریافت پاسپورت ترکیه این است که می توانید مانند دیگر شهروندان ترک از بانک ها وام و تسهیلات دریافت کرده و در انتخابات ترکیه شرکت کنید.

 

زمان مورد نیاز برای دریافت پاسپورت ترکیه

اما این سوال که دریافت پاسورت ترکیه چقدر طول می کشد؟ ممکن است از سوالات ذهنی بسیاری از افراد باشد. همانطور که گفته شد افراد می توانند به روش های مختلفی اقامت ترکیه را به دست بیاورند و روش مهاجرت تا حد زیادی تعیین کننده زمان دریافت پاسپورت ترکیه می باشد. بنابرای نباید بر اساس روش های مهاجرتی هر فرد زمان دریافت پاسپورت ترکیه را بررسی کرد.

 

زمان دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک

یکی از روش های رایج و پرطرفدار مهاجرت به ترکیه، خرید ملک در ترکیه است. افراد می توانند به راحتی از طریق خرید ملک در این کشور و سرمایه گذاری در ترکیه اقامت و پاسپورت ترکیه را به دست بیاورید لازم به ذکر است برای دریافت این نوع اقامت ارزش ملک خریداری شده باید حداقل 250 هزار دلار باشد.

 

در صورتی که از این روش برای مهاجرت به ترکیه استفاده کنید و برای درخواست پاسپورت اقدام کنید، پاسپورت شما در طی کمتر از یک ماه صادر می گردد. البته توجه داشته باشید که بعد از مهاجرت به ترکیه با این روش شما اجازه فروش ملک را تا مدت سه سال نداشته اما اجازه اجاره دادن ملک مربوطه را خواهید داشت.

 

زمان دریافت پاسپورت ترکیه در مهاجرت کاری

افرادی که مهارت و تخصص در زمینه ای دارند می توانند از روش کار در ترکیه اقامت این کشور را به دست بیاورند. در این صورت لازم است تا شرکت که در آن می خواهید استخدام شوید یک دعوتنامه کاری یا جاب آفر برای شما ارسال کند. در این جاب آفر، باید اطلاعات کامل مبنی بر درخواست شرکت مذکور از شما برای کار کردن در مدت تعیین شده ای به تفصیل وجود داشته باشد.

 

در صورت مهاجرت کاری به ترکیه، بعد از 8 سال کار کردن در این کشور می توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایید. در این روش زمان دریافت پاسپورت ترکیه کمی طولانی تر است و فقط بعد از دریافت اقامت دائم ترکیه می توانید پاسپورت دریافت نمایید. بعد از اینکه یک سال از دریافت تابعیت ترکیه در این روش گذشت می توانید فرایند دریافت پاسپورت را آغاز کنید.

 

تایم مورد نیاز برای پاسپورت ترکیه در مهاجرت با سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های آسان دریافت پاسپورت ترکیه که مدت زمان کم، سرمایه گذاری در ترکیه است. در این روش با خرید ملک و یا ثبت شرکت در ترکیه می توانید برای این منظور اقدام نمایید. اگر بخواهید در ترکیه شرکت ثبت کنید و از این طریق اقامت به دست آورید، برای این منظو باید حداقل 50 نیروی کار ترک استخدام کنید. همچنین با انتقال سرمایه به ترکیه، به شرطی که سرمایه حداقل 500 هزار دلار باشد نیز می توان اقامت دریافت کرد.

 

اگر بپرسید که در این روش دریافت پاسپورت ترکیه چقدر طول می کشد باید گفت که اگر فرایند ثبت شرکت را به درستی انجام دهید و یا سایر فرایندهای سرمایه گذاری را به درستی انجام دهید، حداکثر تا دو ماه پاسپورت ترکیه برای شما صادر خواهد شد.

 

تایم مورد نیاز برای پاسپورت ترکیه با ازدواج

ازدواج با کسی که اقامت کشور ترکیه را دارد، منجر به دریافت پاسپورت ترکیه می شود. ازدواج باید مورد تائید کشور ترکیه بوده و در این کشور نیز ثبت شده باشد. دولت ترکیه برای اطمینان از واقعی بودن ازدواج، مدت زمان 3 سال را تعیین کرده است یعنی پس از گذشت سه سال از ازدواج می توان برای دریافت پاسپورت ترکیه اقدام نمود.

از نظر بعضی افراد دریافت پاسپورت در این روش نسبت به روش های دیگر آسانتر  است و ممکن است تصمیم به ازدواج صوری برای رسیدن به اقامت و پاسپورت بگیرند اما در صورتی که دولت ترکیه متوجه صوری بودن ازدواج شود علاوه بر مشکلات قضایی زیاد امکان دریافت پاسپورت ترکیه نیز از بین خواهد رفت.

 

Leave a Comment