حمل و نقل عمومی در آلانیا

ژانویه 16, 2024
حمل و نقل عمومی در آلانیا

آلانیا یکی از شهرهای زیبای ترکیه در حاشیه دریای مدیترانه که بسیاری از مهاجران این شهر را برای زندگی در ترکیه و سرمایه گذاری انتخاب می کنند. با خرید خانه در آلانیا امکان دریافت اقامت ترکیه وجود دارد و از طرفی خرید ملک در آلانیا و به طور کلی در ترکیه انتخابی بسیار مطمئن و پرسود می باشد. اگر شما هم تصمیم به زندگی در آلانیا گرفته اید کسب اطلاعات در مورد حمل و نقل عمومی در آلانیا و نحوه استفاده از آن ها بسیار مهم است چرا که سیستم حمل و نقل عمومی بخش جدایی ناپذیری از زندگی امروزی است که باعث راحتتر شدن تردد در شهرهای شلوغ امروزی است.

انواع سیستم حمل و نقل عمومی در آلانیا

سیستم حمل و نقل عمومی در آلانیا در وضیعت بسیار خوبی قرار دارد و تقریبا برای تردد یه هر نقطه ای از شهر وسیله حمل و نقل مناسبی در نظر گرفته شده است. از آنجایی که آلانیا شهر کوچکی است در این شهر خطوط مترو وجود ندارد اما سایر وسایل نقلیه نظیر اتوبوس، مینی بوس و تاکسی وجود دارد. همچنین تاکسی های آنلاین نیز در این شهر به مسافران و شهروندان خدمات رسانی می کنند.

اتوبوس ها در حمل و نقل عمومی آلانیا

ایستگاه های اتوبوس در اکثر مناطق آلانیا وجود دارند و بخش وسیعی از این شهر را پوشش می دهند در نتیجه به راحتی می توان با اتوبوس ها به نقاط مختلف شهر سفر کرد. اتوبوس های آلانیا تنها در ایستگاه های تعیین شده نگه می دارند و به هیچ عنوان در بین دو ایستگاه امکان پیاده شدن برای مسافران وجود ندارد.

پایانه انوبوس رانی خارج شهری نیز برخلاف بسیاری از شهرهای دیگر ترکیه در داخل خود شهر و در بخش جنوبی آن واقع شده است که بسیاری از هتل ها و اقامتگاه های لوکس آلانیا در نزدیکی آن قرار دارند. یعنی مسافران می توانند به راحتی تا این پایانه قدم بزنند و سپس به مقصدهای مختلف در آلانیا راهی شوند.

کرایه اتوبوس ها در آلانیا حدود 0.4 دلار است و می توان این هزینه را با کنت کارت آلانیا پرداخت کرد. اکثر راننده های اتوبوس ها به زبان ترکی اسانبولی صحبت میکنند بنابراین برای پرسیدن سوال در مورد مسیرها در صورتی که با این زبان آشنا نیستید بهتر است همراه خود شخصی که به زبان ترکی مسلط است داشته باشید.

با جست و جو در وب سایت ها و اپلیکیشن های مسیریابی می توانید از مسیرها و ایستگاه های مختلف اتوبوس در سطح شهر آلانیا آگاه شوید.

مینی بوس ها در حمل و نقل عمومی در آلانیا

مینی بوس ها انواع دیگری از وسایل نقلیه در آلانیا ترکیه هستند که در بین شهروندان نیز بسیار پرطرفدار می باشند. مینی بوس ها در آلانیا و به طور کلی در ترکیه با نام دولموش نیز شناخته می شوند و در خطوط و مسیرهای مختلفی مشغول به فعالیت هستند.

سفر با مینی بوس ها در سطح شهر هرینه کمتری نسبت به اتوبوس ها دارد و با پول نقد نیز می توان هزینه سفر را پرداخت کرد. در مینی بوس ها امکان پیاده شدن بین دو ایستگاه وجود دارد.

تاکسی در سیستم حمل و نقل عمومی در آلانیا

تاکسی ها در هر نقطه ی از شهر آلانیا در دسترس هستند و می توانید به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید. همچنین در صورت عدم پیدا کردن تاکسی های شهری به راحتی می توانید با اپلیکیشن های مختلف تاکسی اینترنتی بگیرید.

از آنجایی که آلانیا شهر کوچکی است هزینه رفت و آمد در شهر مبلغ زیادی نمی شود و بیشتر مسافران و توریست ها ترجیح می دهند تا از تاکسی ها برای سفر در شهر استفاده کنند. اما به طور کلی تاکسی ها در بین سایر روش های حمل و نقل شهری بیشترین هزینه را دارند. امکان پرداخت کرایه تاکسی در آلانیا به صورت نقد و اینترنتی وجود دارد. هزینه سفر درآلانیا با تاکسی چیزی حدود 45 لیر ترکیه خواهد شدکه البته به مسافت طی شده و ترافیک موجود نیز وابسته است.

حمل و نقل از فرودگاه آلانیا

فاصله بین فرودگاه قاضی پاشا آلانیا تا مرکز شهر تقریبا حدود 41 کیلومتر است. در مقابل درب فرودگاه تاکسی ها و اتوبوس های متعددی برای رساندن مسافران به مقاصد مد نظر خود وجود دارد. از آنجایی که فاصله بین فرودگاه و آلانیا کم است استفاده از تاکسی نیز گزینه مناسبی می تواند باشد و هزینه زیادی نیز نخواهد داشت.

اتوبوس های فرودگاه پشت سر هم برای سرویس دهی آماده هستند و تقریبا هر کدام حدود 20 دقیقه زمان برای پر شدن نیاز دارند. بیشتر هتل های آلانیا نزدیک پایانه اتوبوس بوده و به همین دلیل مسافران می توانند به راحتی به هتل خود دسترسی داشته باشند.

Leave a Comment