تنظیم وکالتنامه در ترکیه

فوریه 24, 2024
تنظیم وکالتنامه در ترکیه

هر فردی هنگام خرید ملک در ترکیه ممکن است به تنظیم وکالتنامه در ترکیه نیاز داشته باشد تا به کمک یک وکیل یا یک شرکت مشاوره حرفه ای که به قوانین و سازوکار اداری ترکیه آشنا است بتواند به راحتی مراحل اداری و قانونی خرید ملک را پشت سر بگذارد. به این طریق هر گونه خرید، فروش و فرایند اداری را می توانید بدون ورود به کشور ترکیه انجام دهید. با داشتن یک وکیل خبره و باتجربه، پیگیری و انجام معاملات قانونی در هنگام خرید املاک و مستغلات در ترکیه آسان‌تر خواهد شد. اگر می خواهید با خرید ملک، اقامت یا تابعیت ترکیه را بگیرید، به راحتی می‌توانید معاملات خود را با مرجع قانونی که وکالت داده‌اید انجام دهید.

 

آشنایی با وکالتنامه در ترکیه

تنظیم وکالت در ترکیه به این معنی است که خریداران خارجی وکالتنامه ای را به مشاور حقوقی خود برای انجام هر نوع خرید و فروشی از جمله زمین، ملک، خانه و … بدهند تا بدون نیاز به حضور خود و از طریق او معاملات صورت بگیرد. هنگامی که برای خرید ملک در ترکیه به وکیل یا مشاور حقوقی خود وکالت می دهید، این شخص کلیه معاملات و فرایندهای مرتبط با ملک را مدیریت می کند.

 

لازم به ذکر است شخصی که به او وکالت نامه می دهید می تواند کلیه معاملات از جمله اجاره را از جانب شما انجام دهد بنابراین زمان انتخاب مشاور حقوقی خود باید حتما توجه کنید که شخصی با تجربه و مورد اعتمادی را برای این منظور انتخاب نمایید.

 

در مورد تنظیم وکالتنامه در ترکیه باید بدانید که شخص مجازي كه به او وكالت داده ايد، فقط می تواند در مواردی که تعیین شده است از جانب شما فعالیت کند و از انجام كاري غير از مواد مشخص شده منع مي‌شود.

 

توجه داشته باشید که وکالت نامه ای که برای فروش املاک و مستغلات داده می‌شود به علت مهم بودن این امر، باید به یک مقام و فرد بسیار معتبر و معتمد داده شود.

 

وکالت نامه می تواند به دو صورت زیر باشد:

  • وکالتنامه عمومی
  • وکالتنامه اختصاصی

 

وکالت نامه عمومی

وکالت نامه عمومی طیفی از اختیارات را به گروه خاصی از افراد مانند اعضای تیم مدیریتی می دهد. وکالت نامه های عمومی نیز باید در دفاتر اسناد ترکیه به صورت قانونی ثبت شوند.

 

وکالت نامه اختصاصی

وکالت نامه خصوصی این اجازه را به یک فرد می‌دهد تا یک وظیفه واحد و خاص را انجام دهد. در این نوع وکالت فقط قدرت ها و اختیارات لازم برای رسیدن به مقصود و هدف مد نظر را باید به شخص مربوطه بدهید و نماینده شما فقط می تواند در حیطه موارد تعیین شده در وکالتنامه فعالیت داشته باشد.

 

مدارک لازم برای تنظیم وکالت در ترکیه

  • اصل گذرنامه و ترجمه
  • شماره شناسنامه مالیاتی
  • دو قطعه عکس از گذرنامه

 

فرایند صدور وکالت نامه در ترکیه

برای تنظیم و صدور گواهی نامه در ترکیه باید به همراه کلیه مدارک و مستندات لازم به دفاتر اسناد رسمی در ترکیه مراجعه کنید. در زمان مراجعه به دفتر اسناد رسمی، افسران اطلاعات مورد نیاز را در سند POA برای شما ترجمه می‌کنند.

 

پس از نگارش و امضا شدن وکالتنامه توسط طرفین، باید هزینه های مربوط به ثبت وکالتنامه را پرداخت کرده و رسیدهای آن را دریافت کنید. مدارکی که در دفاتر اسناد رسمی ترکیه دریافت خواهید کرد به زبان ترکی است و داشتن مترجم قسم خورده برای ترجمه اسناد آماده شده در زمان امضای شما الزامی است.

 

در اکثر موارد برای انجام امور زیر افراد به نمایندگان خود وکالت می دهند:

  • ترتیب ارزیابی‌ها
  • اخذ بیمه
  • درخواست مجوز نظامی
  • تهیه، امضا و تنظیم اسناد
  • پرداخت مالیات و عوارض
  • راه اندازی برنامه‌های کاربردی خود
  • اجاره ملکی که مالک آن هستید
  • مدیریت اموال خود

 

هزینه تنظیم وکالت در ترکیه

هزینه وکالت در ترکیه بسته به تعداد کلمات متن تنظیم شده متغییر است. دفاتر اسناد رسمی در ترکیه برای هر نوع سندی که تنظیم و ثبت محضری می کنند یک برنامه قیمتی ثابت و مشخصی دارند که این مبلغ در همه دفاتر ثبت اسناد در ترکیه یکسان است.

 

انقضا یا خاتمه وکالتنامه

وکالتنامه می‌تواند اختیاراتی را برای زمانی محدود یا نامحدود به نماینده بدهد. توجه داشته باشید که در اغلب  موارد، در وکالت شما باید یک بند وجود داشته باشد که در آن اشاره گردد که به محض اتمام کار منقضی می‌شود یا تاریخ انقضاء مشخصی در آن ذکر شود. همچنین اگر بخواهید قبل از موعود انقضا ذکر شده آن را فسخ کنید، باید به دفتر اسناد رسمی یا سفارتخانه یا کنسولگری ترکیه در محل ثبت آن برگردید و برای فسخ آن درخواست دهید تا دفتر اسناد رسمی آن را خاتمه دهد.

Leave a Comment