بهترین زمان فروش ملک در ترکیه

آوریل 24, 2024
بهترین زمان فروش ملک در ترکیه

خرید خانه در ترکیه یکی از بهترین گزینه ها بای سرمایه گذاری است اما بسیاری از سرمایه گذاران به این موضوع نیز فکر می کنند که بهترین زمان فروش ملک در ترکیه چه زمانی است؟ چه زمانی ملک را بفروشیم تا محدودیتی نداشته باشیم و سود مناسبی را هم دریافت کنیم؟ همانطور که برای خرید ملک باید منتظر بهترین زمان بود برای فروش ملک هم باید زمان صحیح را انتخاب نمود تا بیشترین سود را دریافت کرد. در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که بهترین زمان فروش ملک در ترکیه برای ایرانیان و اتباع خارجی چه زمانی است؟

قوانین مربوط به فروش ملک اتباع خارجی در ترکیه

فرایند فروش ملک در ترکیه برای ایرانیان با سایر اتباع خارجی یکسان است و تفاوتی ندارد. اگر هدف شما صرفا سرمایه گذاری باشد، می توانید در هر زمانی که خودتان تصمیم گرفتید ملک را بفروشید اما اگر هدف شما از خرید ملک دریافت پاسپورت ترکیه و یا اخذ اقامت باشد، شرایط فروش متفاوت خواهد بود.

 

بر اساس قانون شهروندی، افرادی که برای دریافت تابعیت در ترکیه خانه خریداری می کنند، تا 3 سال حق فروش یا واگذاری این ملک به ‌غیر را ندارند و در صورت فروش ملک در زمانی کمتر از 3 سال پاسپورت فرد لغو خواهد شد. بر اساس این قانون روی سند ملک شرح گذاشته می‌شود. پس از اتمام این مدت امکان فروش ملک فراهم خواهد شد.

 

اشخاصی که با هدف دریافت اقامت ملکی قابل تمدید ترکیه، خانه خریداری می‌کنند هم محدودیت برای فروش خانه وجود دارد چرا که در صورت فروش ملک خود، اقامت آن‌ها از اعتبار ساقط می شود. چون اقامت‌های ملکی بر اساس سند ملک و شهر و محله‌ای که فرد در آن ملک خریده و قصد ساکن شدن دارد، صادر می‌شود. با این حساب با فروش ملک، حتی اگر قصد خرید ملک در محله دیگر داشته باشید باید کارت اقامت خود را تغییر دهید.

 

بررسی بهترین زمان فروش ملک در ترکیه

در ادامه به بررسی بهترین زمان فروش ملک در ترکیه برای ایرانیان خواهیم پرداخت چرا که موضوعی بسیار بوده و در صورت عدم تعیین زمان مناسب دردسرهایی برای صاحبان ملک به همراه خواهد داشت.

 

فروش ملک خریداری شده برای اخذ پاسپورت ترکیه

افرادی که با هدف دریافت پاسپورت ملکی را در ترکیه خریداری کرد اند، باید تا سه سال، از فروش و یا واگذاری آن به شخص دیگر خودداری نمایند زیرا در صورت عدم توجه به این بازه زمانی پاسپورت باطل خواهد شد.

 

فروش خانه خریداری شده برای دریافت اقامت

خانه ای که به منظور دریافت اقامت ترکیه خریداری می شود تا زمانی که فرد در ترکیه و در ملک مورد نظر ساکن است نباید فروخته شود چرا که کار اقامت برای منطقه از ترکیه که ملک در آن وجود دارد صادر شده است. مگر اینکه فرد بخواهید از اقامت خود صرف ‌نظر کند و یا برای دریافت اقامت به روش دیگری از جمله تحصیلی و یا کاری اقدام نماید.

 

 فروش ملک سرمایه گذاری نقدی

در مورد اشخاصی که با هدف سرمایه گذاری و کسب سود وارد بازار ملک و مسکن ترکیه می‌شود، هیچ محدودیتی از نظر زمان فروش ملک وجود ندارد. اما انتخاب بهترین بازه زمانی برای فروش ملک به نظر مشاور یا فرد کاربلد در این زمینه بستگی دارد تا بیشترین سود را از این سرمایه گذاری داشته باشید. مشاور شما باید از وضیعت بازار املاک در ترکیه به خوبی آگاه باشد و عوامل تاثیرگذار در آن را به خوبی بشناسد تا بتواند زمان طلایی فروش ملک و انجام سرمایه گذاری های بعدی را تعیین کند.

 

فروش ملک در حال ساخت

افرادی که بر روی پروژه های مسکونی در حال ساخت سرمایه گذاری می کنند، زمان فروش به زمانی که اقدام به خرید کرده اند بستگی دارد. اگر افراد در اول پروژه یعنی در زمان خاکبرداری وارد پروژه شده باشند، می توانند زمانی که بخشی از پروژه کامل شد، واحدهای خود را بفروشند چرا که تا همین مرحله هم سود خوبی کرده اند. اما اگر می خواهند نهایت سود را ببرند باید تا زمان تکمیل نهایی پروژه صبر کنند چرا که قیمت واحد ها در زمان تکمیل پروژه به حداکثر خود می رسد.

 

در صورتی که در اواسط پروژه، واحد خریداری کرده باشید برای سود لازم است تا حتما تا زمان اتمام پروژه صبر کنید.

Leave a Comment