ارزانترین راه مهاجرت به ترکیه

آوریل 10, 2024
ارزانترین راه مهاجرت به ترکیه

کشور ترکیه با رشد اقتصادی که در سال های اخیر داشته و بازار کار نسبتا خوب و دانشگاه ها و مراکز آموزشی با کیفیت خود توانسته گزینه ای مناسب باشد برای کسانی که به دنبال سطح بالای رفاهی هستند و امروزه بسیاری از افراد از کشورهای مختلف نظیر روسیه، عراق، مصر و به خصوص ایران قصد مهاجرت به ترکیه و دریافت پاسپورت ترکیه را دارند. به دلیل جذابیت این کشور برای مهاجران، بسیاری به دنبال ارزانترین راه مهاجرت به ترکیه هستند. اگر شما هم علاقه مند به زندگی در ترکیه هستید به شما توصیه میکنیم تا پایان مقاله با بررسی ارزانترین راه مهاجرت به ترکیه با گروه پیوند هوم همراه باشید.

 

ارزان‌ ترین روش های مهاجرت به ترکیه

برای مهاجرت به ترکیه روش های مختلفی دارد و برای پیدا کردن ارزانترین راه مهاجرت به ترکیه باید با روش های مختلف آشنا شوید. در روش های مختلف مهاجرتی که وجود دارد شما می توانید بر اساس شرایط و بودجه خود یکی را انتخاب کنید. در ادامه انواع روش های مهاجرت به ترکیه را معرفی کرده و ارزانترین این روش ها را به شما خواهیم گفت.

 

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

مهاجرت تحصیلی به ترکیه یکی از بهترین و ارزانترین راه های مهاجرت به ترکیه در حال حاضر است. در ترکیه دانشگاه های بسیار خوب و ایده آلی وجود دارد که در رنکینگ جهانی نیز رتبه قابل قبولی دارند و با مهاجرت تحصیلی به ترکیه می توانید در این دانشگاه ها آموزش باکیفیت دریافت کنید.

 

لازم به ذکر است در صورتی این روش ارزان و به صرفه خواهد بود که شما از یکی از دانشگاه های دولتی ترکیه پذیرش دریافت کنید. برای این کار هم لازم است تا شرایط خواسته شده توسط دانشگاه را داشته و مدارک خواسته شده را بدون کاستی برای دانشگاه های مختلف ارسال نمایید. هرچه شایستگی علمی شما بیشتر باشد شانس پذیرش شما نیز بیشتر خواهد بود همچنین شرکت در آزمون یوس نیز احتمال پذیرش شما را بالاتر می برد. بعد از قبولی در دانشگاه می توانید از طریق اقامت تحصیلی به این کشور مهاجرت کنید.

 

مهاجرت کاری به ترکیه

مهاجرت کاری نیز یکی دیگر از روش های ارزان مهاجرت به ترکیه است و حتی می توانید اقتصادی ترین آن ها باشد. در این رو نیازی به سرمایه و پرداخت هزینه های زیاد نیست و فقط با بودجه ای مقرون به صرفه بسته به نوع تخصص، رشته و میزان سابقه کاری می توان به ترکیه مهاجرت کرد. برای مهاجرت کاری به ترکیه لازم است تا شرکتی که در آن استخدام شده اید برای شما جاب آفر یا دعوتنامه ارسال کند تا بتوانید فرایند درخواست اقامت ترکیه را آغاز کنید.

 

البته قبل از اقدام برای مهاجرت کاری بهتر است در مورد درآمد رشته و تخصص شما در ترکیه تحقیق کرده و اطلاعات کافی به دست آورید. به عنوان مثال رشته های مهندسی ار جمله رشته های پر درآمد در ترکیه بوده و می توانید زندگی ایده آلی در این کشور داشته باشید.

 

مهاجرت به ترکیه با خرید ملک

مهاجرت کاری و تحصیلی از ارزانترین راه های مهاجرت به ترکیه هستند اما اگر بودجه و سرمایه بیشتری داشته باشید می توانید با خرید ملک در ترکیه به راحتی اقامت دریافت کنید. این روش برای کسانی است که پول کافی برای خرید ملک در ترکیه دارند. در این صورت می توانند به همراه خانواده ( همسر و فرزند زیر 18 سال) خود به ترکیه بروند.

 

قیمت خرید ملک در ترکیه به عواملی نظیر موقعیت مکانی، متراژ، نوساز بودن و قدمت بنا بستگی دارد و نمی توان قیمت دقیق و مشخصی برای آن تعیین کرد. اما اگر می خواهید مهاجرت شما از این طریق مقرون به صرفه تر باشد می توانید به دنبال خانه و ملک در شهرهای کوچکتر ترکیه، خانه هایی با متراژ پایین و در مناطق متوسط تر بپردازید. خرید ملک در آلانیا می تواند گزینه ای ایده آل برای افراد با بودجه محدود باشد.

 

اقتصادی ترین راه برای مهاجرت به ترکیه

بر اساس اطلاعاتی که در بالا داده شد کاملا مشخص شد که ارزانترین راه مهاجرت به ترکیه کدام روش ها هستند. بله دو روش مهاجرت کاری و تحصیلی از روش های ارزان مهاجرت به ترکیه هستند و کسای که بودجه مالی کافی ندارند پیشنهاد می شود تا از طریق یکی از این دو روش برای اقامت ترکیه اقدام کنند.

 

اما در میان این دو روش نیز، مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین و ارزان ترین روش ها برای مهاجرت به ترکیه با کمترین هزینه می باشد. زیرا اگر در دانشگاه های دولتی ترکیه پذیرفته شوید، هیچ نیازی به پرداخت شهریه دانشگاه نخواهید داشت و فقط باید هزینه های زندگی در ترکیه را بپردازید.

Leave a Comment