اخذ کارت بازرگانی در ترکیه

نوامبر 11, 2023
کارت بازرگانی در ترکیه

وضیعت اقتصادی کشور ترکیه در سال اخیر رو به رشد بوده و در حال حاضر نیز بسیار پر رونق است به همین خاطر تجارت در ترکیه می تواند مزایای بسیاری برای افراد داشته باشد که از جمله آن ها می توان به دریافت اقامت ترکیه از طریق تجارت اشاره کرد. تجارت و انجام فعالیت بازرگانی در ترکیه، ارتباط مستقیمی با کارت بازرگانی در ترکیه دارد. اگر شما هم به فکر پیوستن به بازار تجارت ترکیه هستید و می خواهید از این طریق اقامت دریافت کنید باید اطلاعات دقیقی از اخذ کارت بازرگانی در ترکیه داشته باشید. در ادامه با بررسی این موضوع با ما همراه باشید.

کارت بازرگانی ترکیه چیست؟

کارت بازرگانی در ترکیه، یک کارت معتبر و رسمی است که توسط اتاق بازرگانی ترکیه برای افراد واجد شرایط اعطا می شود. افرادی که بخواهند فعالیت بازرگانی خود را به طور رسمی در ترکیه ثبت کنند لازم است تا کارت بازرگانی در ترکیه اخذ نمایند.

افرادی که در ترکیه مشغول به فعالیت های تجاری و اقتصادی هستند به عنوان مثال شرکت، کارخانه و یا تولیدی داشته باشند می توانند برای اخذ کارت بازرگانی ترکیه اقدام نمایند. برای دریافت این کار عضویت در اتاق بازرگانی ترکیه الزامی می باشد. البته برای عضویت در اتاق بازرگانی باید شرایط خاصی را داشته باشید.

یکی از اصلی ترین شرایط برای عضو شدن در اتاق بازرگانی، ثبت شرکت در ترکیه است. به عبارت دیگر برای این منظور باید موسسه و شرکت تجاری، فعالیت تجاری و یا صنعت و کسب و کاری در ترکیه باید به نام خودتان در ترکیه ثبت کرده باشید.

بعد از گذراندن تمام این مراحل، می‌توانید درخواست صدور کارت بازرگانی ترکیه را به اتاق بازرگانی ارائه دهید.

با کارت بازرگانی ترکیه می توان فعالیت های تجاری زیر را در ترکیه انجام داد:

  • ثبت کردن برند و یا علامت‌های تجاری در این کشور
  • صادرات و واردات از ترکیه به کشورهای دیگر
  • تبادل اطلاعاتی در زمینه تجارت و اقتصاد با دیگر دارندگان کارت بازرگانی
  • ساماندهی فعالیت‌های تجاری و اقتصادی و ایجاد نظم بیشتر

مزایای کارت بازرگانی ترکیه 

مزایای اخذ کارت بازرگانی در ترکیه بسیار زیاد است که از جمله مهمترین آن ها می توان به انجام معاملات بین المللی اشاره کرد. سایر مزایای کارت بازرگانی در ترکیه عبارت است از:

  • به عنوان یک کارت شناسایی در سفارت ایران در ترکیه و دیگر نهادهای رسمی دارای اعتبار است.
  • کارت بازرگانی باعث ارتقا جایگاه اجتماعی چون داشتن این کارت نشاندهنده این است که فرد یک تاجر رسمی است.
  • یکی دیگر از مهمترین مزایای داشتن این کارت می توان به اخذ پاسپورت ترکیه اشاره کرد.
  • با داشتن کارت بازرگانی افراد می‌توانند اقامت خود را تمدید کنند و در نهایت بعد از گذشت 5 الی 8 سال بسته به شرایط، پاسپوت و شهروندی ترکیه را به دست آورند.
  • کارت بازرگانی، باعث افزایش تعاملات بین‌المللی کسب و کار افراد را افزایش می‌دهد.
  • این کارت باعث آسانتر شدن روند تمدید ویزا ترکیه می شود.
  • به عنوان یک کارت شناسایی در سفارت ایران در ترکیه و دیگر نهادهای رسمی دارای اعتبار است.
  • کارت بازرگانی می‌تواند در برخی موارد، تخفیف‌های ویژه‌ای را در رستوران‌ها و یا مراکز درمانی به همراه داشته باشد.
  • کارت بازرگانی برای افراد، روند اخذ ویزای شنگن را آسانتر می کند.
  • داشتن این کارت باعث رونق کسب و کار می شود.
  • با داشتن این کارت روند افتتاح حساب در ترکیه تسهیل شده و شانس دریافت وام را افزایش می دهد.

انواع کارت بازرگانی در ترکیه

کارت بازرگانی در ترکیه انواع مختلفی دارد که بر اساس نوع فعالیت های تجاری فرد دسته بندی می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. انواع کارت بازرگانی در ترکیه به شرح زیر است:

کارت بازرگانی تجاری

افرادی که حیطه فعالیت اقتصادی آن ها در زمینه واردات و صادارت و ترخیص کالا می باشد، باید کارت بازرگانی تجاری دریافت نمایند.

کارت بازرگانی موردی

این نوع کارت بازرگانی زیرمجموعه‌ای از کارت  تجاری است که مختص اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد. افرادی که تنها یکبار می خواهند اجناس و کالاهای خود را از گمرک ترکیه ترخیص کنند باید کارت بازرگانی موردی دریافت نمایند.

کارت بازرگانی خدماتی

اگر هدف سرمایه گذار و یا کارفرما سرمایه گذاری در ترکیه و فعالیت در حوزه‌های خدماتی است، باید برای دریافت کارت بازرگانی خدماتی اقدام نماید. ترخیص کالاهای وارداتی نیز با این کارت امکان پذیر است.

Leave a Comment