آیا زندگی در آنتالیا برای ایرانیان مهاجر مناسب می باشد؟

دسامبر 23, 2023
زندگی در آنتالیا

کشور ترکیه به دلیل شرایط اقتصادی بهتر، جو اجتماعی آزادتر و خدمات و امکانات رفاهی بیشتر در سال های اخیر بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است و هر ساله صدها ایرانی تصمیم به زندگی در ترکیه می گیرند. اما یکی از شهرهای زیبا و ساحلی ترکیه شهر آنتالیا است که چه برای گردشگران و چه برای کسانی که قصد زندگی دارند بسیار جذاب عمل کرده است. در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که آیا زندگی در آنتالیا برای ایرانیان مهاجر مناسب می باشد؟ تا به کسانی که در انتخاب شهر مناسب در ترکیه برای زندگی مردد هستند کمک کرده باشیم.

آنتالیا شهری مناسب برای زندگی ایرانیان

ممکن است در ذهن بسیاری از افرادی که برای مهاجرت به ترکیه تصمیم گرفته اند این سوال باشد که آیا زندگی در آنتالیا برای ایرانیان مهاجر مناسب می باشد؟ باید گفت بله آنتالیا مقصدی بسیار محبوب برای ایرانیان مقیم می باشد. آنتالیا با سواحل زیبای خود که دارای اقلیمی مدیترانه است طرفداران بسیاری در ایران دارد. این شهر دارای کلیه امکانات مورد نیاز برای زندگی روزمره است و تمامی امکانات بهداشتی، آموزشی، تفریحی و زیر ساختی در آن وجود دارد.

در آنتالیا بازار کار بسیار فعال و پویایی وجود دارد که ایرانیان می توانند در بخش های مختلف این بازار فعالیت اقتصادی داشته باشند. از طرف دیگر ایرانیان بسیاری در این منطقه ساکن هستند که از طریق جوامع محلی و شبکه های اجتماعی مختص ایرانیان می توانید راحتتر زبان ترکی را فرا گرفته و با شرایط زندگی در آنتالیا تطبیق پیدا کنید.

زندگی در آنتالیا مزایای دیگری نظیر نزدیکی به دریای مدیترانه، طبیعت زیبا، مردم خونگرم، فرهنگ متنوع و امکانات تفریحی بسیار دارد. از مزایای دیگر آن نیز هزینه های زندگی نسبتا منسابتر آنتالیا به دیگر شهرهای بزرگ اشاره کرد.

توجه کنید که قبل از تصمیم گیری نهایی بهتر است تمام جوانب زندگی در آنتالیا را بسنجید و شرایط و قوانین مهاجرت به ترکیه را بررسی کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

عوامل جذب ایرانیان برای زندگی در آنتالیا

عواملی که ایرانیان را برای زندگی در آنتالیا جذب می کند عبارتند از:

آب و هوا و اقلیم معتدل

اقلیم حاکم در آنتالیا اقلیم مدیترانه ای بوده که دارای تابستان های گرم و زمستان های ملایم و خنک است. اقلیم ملایم، آب و هوای معتدل و طبیعت زیبای آنتالیا باعث می شود تا افراد بتوانند از طبیعت زیبا در تمامی فصول لذت ببرند.

امکانات رفاهی

در شهر آنتالیا تمامی امکانات و زیر ساخت های لازم برای برقراری رفاه ساکنان در نظر گرفته شده است. در این شهر خدمات بهداشتی، آموزشی، رفاهی و تفریحی ایده آلی وجود دارد و دسترسی به امکانات مختلف نظیر بیمارستان ها و مراکز خرید بسیار آسان است.

بازار کار در آنتالیا

بازار کار در آنتالیا به دلیل توریستی بودن این منطقه بسیار پررونق و فعال است و گردشگران کمک بسیاری در توسعه اقتصاد آنتالیا داشته اند و صنایعی نظیر صنایع گردشگری، مشاغل خدماتی و تجارت در آنتالیا رونق خوبی دارند .

هزینه های زندگی در آنتالیا

هزینه های زندگی در آنتالیا در مقایسه با دیگر شهرهای خاورمیانه و اروپا بسیار مقرون به صرفه تر است. هزینه های اصلی زندگی نظیر هزینه خرید خانه و یا اجاره آپارتمان،حمل و نقل و خدمات مختلف در آنتالیا کمتر از کشورهای اروپایی می باشد.

هزینه های زندگی یکی از مهم ترین عواملی است که قبل از تصمیم برای زندگی و خرید خانه در آنتالیا باید مد نظر داشته باشید شرایط و بودجه خود را به درستی بسنجید.

نکات مهمی که ایرانیان برای زندگی بهتر در آنتالیا باید بدانند؟

یادگیری و تقویت زبان ترکی یکی از مهمترین نکاتی است که باید برای زندگی در آنتالیا بدانید. با تقویت زبان ترکی بهتر می توانید با مردم محلی ارتباط برقرار کرده و فعالیت های روزمره مانند خرید و کارهای بانکی خود را انجام داده و با محیط ارتباط برقرار کنید.

آشنایی با بانک های مختلف در ترکیه و نحوه انجام امور مختلف بانکی نظیر افتتاح حساب در ترکیه، انتقال وجه، استفاده از کردیت کارت و … از نکات مهمی هستند که هنگام زندگی در آنتالیا بهتر است بدانید.

قبل از ورود به آنتالیا، باید با قوانین مهاجرتی و اقامتی مرتبط با ترکیه آشنا شوید.

در آنتالیا بیمارستان، کلینیک ها و درمانگاه های های مجهز وجود داشته و خدمات بهداشتی درمانی بسیار خوبی ارائه می گردد که لازم است با نحوه دریافت بیمه درمانی و میزان پوشش آن ها مطلع شوید.

آشنایی با فرهنگ و آداب محلی ترکیه باعث ایجاد سازگاری سریعتر و ارتباط موثرتر با مردم و جامعه می شود، از جمله آداب و فرهنگ هایی که بهتر است بدانید می توان به آداب رفتاری، روزهای تعطیل، روزهای مذهبی و رویدادهای ملی مهم اشاره کرد.

Leave a Comment