آشنایی با بانک HSBC ترکیه

نوامبر 19, 2023
آشنایی با بانک HSBC ترکیه

ایران به علت تحریم ها و سایر مسائل، یکی از معدود کشورهایی است که بانک hsbc در آن شعبه ندارد. در نتیجه ایرانیانی که قصد استفاده از خدمات این بانک را دارند باید به فکر افتتاح حساب در شعبات دیگر این بانک در کشورهای همسایه نظیر ترکیه باشند. که قبل از اینکار با خدمات و قوانین مختلف این بانک باید آشنا شوید. از طرف دیگر آیا بانک hsbc برای ایرانیان حساب باز می کند؟ در این مقاله قصد دارید تا با آشنایی با بانک hsbc در ترکیه به کلیه سوالات شما درباره این بانک پاسخ دهیم.

معرفی بانک اچ اس بی سی

بانک hsbc که مخفف Hongkong and Shanghai Banking Corporation است یکی از بزرگترین و معتبرترین بانک های جهان است که در اکثر کشورهای جهان شعبه های متعددی دارد. شعبه و دفتر اصلی این بانک در شهر لندن قرار دارد. بانک HSBC در سال 1880 میلادی و توسط توماس ساترلند بنیان‌گذاری شده است و یکی از قدیمی ترین بانک های جهان به شمار می آید. این بانک در طی دوران فعالیت خود توانسته است به عنوان یکی از بانک‌های بین‌المللی معتبر در تسهیل معاملات تجاری بین کشورهای مختلف به ایفای نقش پرداخته است.

افتتاح حساب در بانک hsbc ترکیه

لازم به ذکر است که بانک hsbc مانند بسیاری از بانک های بزرگ ترکیه مانند بانک زراعت برای ایرانیان حساب افتتاح می کند. بدین طریق ایرانیان می توانند از خدمات گسترده این بانک ها مانند نقل و انتقالات بین المللی، حساب های ارزی، تسهیلات بانکی و… بهره مند شوند. برای افتتاح حساب در بانک hsbc ترکیه باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • پاسپورت معتبر
  • نشانی محل اقامت (به همراه مدرکی که اثبات کند در آنجا اقامت دارید)
  • مجوز اقامت یا کار

توجه داشته باشید که برای افتتاح هر نوع حسابی در بانک های ترکیه بهتر است تا به طور مستقیم با بانک تماس گرفته و یا وب سایت آن را چک کنید تا از اطلاعات به روز در مورد شرایط و مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب در ترکیه آگاه شوید.

آیا بانک hsbc برای ایرانیان حساب باز می‌کند؟

بانک hsbc به عنوان یک موسه بانکی بین المللی، مطابق با قوانین حاکم در ترکیه فعالیت می کند و خود را ملزم به پیروی از قوانین محل می داند. بانک اچ اس بی سی طیف وسیعی از خدمات بانکی را به ایرانیان مقیم در ترکیه ارائه می دهد. بنابراین افرادی که اقامت ترکیه را دارند می توانند در این بانک حساب داشته و از خدمات بانک استفاده کنند. پس یکی از مهمترین شرایط برای افتتاح حساب در بانک های ترکیه داشتن اقامت قانونی ترکیه است.

شعبه های بانک اچ اس بی سی

بانک hsbc علاوه بر ترکیه در کشورهایی نظیر انگلستان، ایالات متحده، کانادا، استرالیا، چین، هنگ کنگ، سنگاپور و بسیاری از کشورهای اروپایی شعبه دارد. که این شعبات دسترسی به این بانک را بسیار آسان کرده است. همچنین شعبه های این بانک در شهر استانبول عبارتند از شعبه‌های محله‌های فاتیح، شیشلی، بشیکتاش، بی‌اوغلو، بویوک چکمجه و … اشاره کرد.

خدمات بانک hsbc در ترکیه

این بانک خدمات متنوع  گسترده ای را به مشتریان خود ارائه می دهد. این خدمات عبارتند از:

  • خدمات بانکداری خرد
  • خدمات بانکداری شرکتی
  • سرمایه گذاری و مدیریت ثروت
  • بازارهای جهانی و خدمات تجاری

خدمات بانکداری خرد

خدمات بانکداری خردی که بانک hsbc ارائه می دهد با هدف تامین نیازها و خواسته های مالی مشتریان طراحی شده است. خدماتی که در این دسته قرار می گیرند شامل حساب‌های پس انداز، کارت‌های بدهی و اعتباری، وام‌های شخصی، وام مسکن و بیمه هستند.

خدمات بانکداری شرکتی

بانک اچ اس بی سی با ارائه خدمات بانکداری شرکتی به عنوان یک شریک معتمد برای شرکت ها و مشاغل فعال در ترکیه عمل می کند. خدماتی که در این دسته قرار دارند شامل مدیریت پول نقد، تجارت و تامین مالی زنجیره تامین، راه حل‌های سرمایه در گردش و ارز خارجی است. این بانک با داشتن تخصص به کسب و کار های داخلی و بین المللی در زمینه مدیریت مالی معاملات و گسترش دامنه فعالیت کمک می کند.

سرمایه گذاری و مدیریت ثروت

بانک hsbc در جهت حفظ و گسترش سرمایه مشتریان نیز خدماتی را در نظر گرفته است که این خدمات شامل مشاوره سرمایه گذاری، مدیریت دارایی، برنامه ریزی بازنشستگی و استراتژی‌های انباشت ثروت می باشد.

بازارهای جهانی و خدمات تجاری

این بانک با داشتن سابقه و تجربه بسیار در بازارهای جهانی، خدماتی برای شرکت ها و کسب و کارهایی بین المللی ارائه می دهد تا با خیال راحتتری معاملات تجاری خود را انجام دهند. خدماتی که در این راستا طراحی شده اند عبارت است از راه‌حل‌های جامع مالی تجارت، ابزارهای کاهش ریسک، خدمات ارز خارجی و قابلیت‌های تجاری پیشرو در صنعت.

Leave a Comment