آرایشگری در ترکیه برای افراد خارجی و درآمد آن

آوریل 24, 2024
آرایشگری در ترکیه برای افراد خارجی و درآمد آن

شغل آرایشگری یکی از مشاغل پردرآمد در ترکیه است و افرادی که به ترکیه مهاجرت کرده اند می توانند با اشتغال در آرایشگری علاوه بر دریافت اقامت ترکیه، درآمد بالایی را نیز به دست آورند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شغل آرایشگری در ترکیه برای افراد خارجی و درآمد آن را برای علاقه مندانی که تصمیم به فعالیت در این شغل در ترکیه گرفته اند بررسی کنیم.

 

نحوه افتتاح سالن زیبایی در ترکیه و دریافت اقامت کاری

اولین قدمی که برای شروع هر نوع فعالیت تجاری در ترکیه لازم است انجام دهید، ثبت شرکت در ترکیه است. لازم است بدانید که افراد برای ثبت شرکت در ترکیه، بدون داشتن اقامت نیز می توانند اقدام کنند. ثبت شرکت دارای قوانین و فرایند خاص خود است که در صورت عدم رعایت آن ها ممکن است اقامت کاری و یا کسب و کارتان دچار مشکلات جدی شود. یکی از مهمترین نکاتی که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید، افتتاح حساب بانکی شرکتی برای این منظور است. همچنین برای دریافت دستگاه کارتخوان در ترکیه داشتن حساب بانکی تجاری ضروری است.

 

مدارک مورد نیاز برای حرفه آرایشگری در ترکیه

برای افتتاح قانونی سالن زیبایی در ترکیه، باید چندین مدرک را از شهرداری و سایر سازمان ها دریافت کنید. اولین مدرکی که برای این منظور مورد نیاز است روهسات (Ruhsat) می باشد. این مدرک توسط شهرداری اعطا می گردد و لازمه دریافت آن داشتن یکی از دو شرط زیر است:

  • داشتن مجوز کار در ترکیه
  • ثبت شرکت با مدیریت شهروند ترک

 

در صورتی که شما مجوز کار در ترکیه نداشته باشید باید با یک شهروند ترکیه قرارداد ببندید. که در چنین شرایطی باید شخصی مورد اعتماد را برای این منظور انتخاب کنید. در صورت بستن قرارداد با یک شهروند ترک برای ثبت شرکت می توانید هیچ سهمی به مدیر شرکت ندهید اما توجه داشته باشید که مدیر شرکت اختیار تام شرکت را داشته و به عبارت دیگری تواند در هر زمانی شرکت را منحل کند. لذا انتخاب فردی مورد اطمینان برای این منظور بسیار ضروری است.

 

مدرک بعدی برای افتتاح سالن زیبایی در ترکیه؛ اوستالیک بلگسی می باشد. این مدرک به فارغ التحصیلان مدارس فنی و حرفه ای (طول دوره 3 سال می باشد) و یا دانش آموختگان دوره های مورد نیاز که موفق به دریافت گواهی مربوطه از موسسات مورد تائید می شوند،می توانند اوستالیک بلگسی را دریافت کنند.

 

توجه کنید که اگر صرفا قصد سرمایه گذاری دارید و خودتان نمیخواهید در این زمینه کار کنید، می توانید از افرادی که در حال کار کردن در آرایشگاه شما هستند استفاده کنید.

 

یکی دیگر از مدارک مورد نیاز  تاییدیه وزارت بهداشت است.

 

در صورت راه اندازی هر نوع کسب و کاری که با سلامت مشتریان در ارتباط باشد، باید از وزارت بهداشت ترکیه مجوز دریافت نمود. توجه داشته باشید که این مدرک هر چند ماه یک بار باید تمدید شود و در صورت تمدید نشدن محل کسب و کار شما جریمه میشود.

 

بعد از دریافت مدارک مربوطه می توانید فعالیت آرایشگری در ترکیه را آغاز کنید.

 

اگر قصد دارید تا از طریق ثبت شرکت در ترکیه اقامت دریافت کنید، باید 5 نیروی ترک را در آرایشگاه خود استخدام کرده و قرارداد یکساله به همراه بیمه برای آنها در نظر بگیرید و پس از آن می‌توانید برای اقامت کاری در ترکیه درخواست بدهید.

 

لازم به ذکر است که بعد از گذشت 5 سال از دریافت اقامت کاری، می توانید برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام کنید.

 

استخدام در سالن های زیبایی در ترکیه و دریافت اقامت کاری

تمامی حیطه های مرتبط با حرفه آرایشگری در ترکیه فرصت های شغلی مناسبی دارند که دارای درامد بالا نیز می باشند. اگر شما هم در یک یا چند مورد از زیر شاخه های حرفه آرایشگری تخصص دارید و حداقل چندین سال در ایران در این حرفه تجربه به دست آورده اید، می‌توانید در سالن‌های زیبایی در ترکیه مشغول به کار شوید. شاخه های حرفه آرایشگری عبارتند از:

  • میکاپ آرتیست
  • رنگ و کار با مواد
  • ناخن کار
  • اکستنشن
  • آرایشگر و پیرایشگر مردانه و زنانه

 

لازم به ذکر است داشتن مدارک بین المللی امتیاز بسیار خوبی به شمار می رود و شانس پیدا کردن کار در سالن های بهتر را افزایش می دهد. مهم‌ترین نکته برای کاریابی در ترکیه مخصوصا در رشته‌های آرایش و پیرایش، تخصص در زبان ترکی استانبولی است چرا که شما در اکثر موارد با مشتریان بومی سرکار دارید و باید بتوانید ارتباط خوب و موثری با آن ها برقرار کنید. پس قبل از اینکه قصد مهاجرت کاری به کشور ترکیه را داشته باشید، حتماً زبان ترکی استانبولی را کاملاً یاد بگیرید.

 

برای پیدا کردن کار در ترکیه به عنوان آرایشگر،می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • استفاده از سایت‌های کاریابی ترکیه
  • مراجعه حضوری به سالن‌های آرایشی

 

اگر استخدام شما به همراه بیمه صورت بگیرد، می توانید برای دریافت اقامت کاری ترکیه اقدام کنید.

 

Leave a Comment