پردرآمدترین شغل فنی در ترکیه

آگوست 11, 2024
پردرآمدترین شغل فنی در ترکیه

مشاغل فنی از جمله مشاغل پرطرفدار در بسیاری از کشورها میباشد چرا که این حرفه ها علاوه بر دانش و تخصص به مهارت و تجربه بالایی نیز نیاز دارند. افرادی که در زمینه فنی دارای تجربه و تخصص کافی باشند می توانند به درآمدهای بالایی برسند. همین موضوع باعث شده تا افرادی که به دنبال کار در رشته های فنی هستند به فکر مهاجرت به کشورهای دیگر باشند تا درآمد خود را افزایش دهند. ترکیه یکی از بهترین کشورها برای مشاغل فنی است. در ادامه می خواهیم به معرفی پردرآمدترین مشاغل فنی در ترکیه بپردازیم.

 

مشاغل فنی پردرآمد در ترکیه

اگر قصد دارید تا از طریق کار برای مهاجرت به ترکیه استفاده کنید توصیه ما به شما این است که مشاغل فنی پردرآمد ترکیه را بشناسید تا بتوانید با افزایش دانش و تخصص خود در این رشته ها بتوانید شغلی پر درآمد داشته باشید. برای اینکه بتوانید نظر کارفرمایان را در این مشاغل به خود جلب کنید تسلط کافی به زبان ترکی استانبولی ضروری است. در ادامه لیستی از پردرآمدترین مشاغل فنی ترکیه نوشته شده است:

شغل فنیدرآمد سالیانه به لیر
تعمیرات برق ساختمان و سازه82000
تعمیر و نگهداری تجهیزات نجاری75000
سوپروایزر امور فنی منابع طبیعی7300
تعمیرات لوازم الکتریکی77000
مهندس عمران86000
سوپروایزر امور کشاورزی70000
هوشمندسازی ساختمان65000
برق خودرو70000
برق صنعی68000
مکانیک خودرو750000
تکنسین کامپیوتر72000
سوپروایزر کنترل، تولید و پردازش56000
مهندسی نرم افزار69000

 

 

شرایط کار در مشاغل فنی پردرآمد ترکیه

اگر می خواهید در یک شغل فنی در ترکیه کار کنید در قدم اول باید نظر یک کارفرمای ترک را جلب کرده و با او قرارداد کاری ببندید تا بتوانید مجوز کاری دریافت کنید. برای صدور مجوز کاری داشتن یک سری شرایط و مدارک مورد نیاز است. این شرایط عباراتند از:

  • نداشتن سابقه کیفری
  • تسلط به زبان ترکی استانبولی
  • داشتن سابقه تحصیلی مرتبط
  • داشتن سابقه کاری مرتبط

 

در واقع با داشتن شرایط فوق بیشتر می توانید کارفرمایان ترک را تحت تاثیر قرار داده و برای یک کار فنی از آن ها دعوت به همکاری دریافت کنید.

 

مدارک مورد نیاز برای کار در مشاغل فنی ترکیه

برای کار در مشاغل پردرآمد فنی در ترکیه لازم است تا مدارکی را به طور دقیق و کامل فراهم کنید. توجه کنید که در صورت نقص در مدارک کارفرمایان می توانند به راحتی درخواست شما را رد کنند بنابراین در حین آماده سازی مدارک بسیار دقت کنید. مدارک مورد نیاز برای کار در مشاغل فنی ترکیه عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • ۴ قطعه عکس پرسنلی تمام رخ
  • مدرک اقامت در صورت وجود
  • گواهی تمکن مالی از بانک
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • بیمه درمانی معتبر

 

آیا داشتن سابقه کاری برای انجام مشاغل فنی ترکیه ضروری است ؟

همانطور که قبل تر اشاره کردیم یکی از مهمترین شرایط برای انجام کار فنی در ترکیه، داشتن سابقه کاری مرتبط با آن رشته است اما توجه داشته باشید که این مورد تنها شرط مورد نیاز نیست و حتی ممکن است برای برخی از کارفرمایان داشتن سابقه اهمیت چندانی نداشته باشد.

 

برای پاسخ به سوال بالا باید گفت که این مورد تا حد زیادی به نظر کارفرما بستگی دارد، برخی از کافرمایان علاوه بر داشتن تحصیلات مرتبط، به داشتن سابقه کاری مرتبط نیز تاکید دارند اما برخی دیگر از کارفرمایان بیشتر به مهارت و تجربه فرد اهمیت می دهند.

 

اما به طور کلی داشتن یک سال سابقه کار مرتبط در مشاغل فنی شانس پذیرش شما توسط هر دو نوع کارفرما را افزایش می دهد. به همین ترتیب، هرچه سابقه شغلی شما بیشتر شود، شانستان برای دریافت مجوز کار ترکیه نیز بیشتر خواهد شد.

 

توصیه ما به شما این است که برای انجام کار در پردرآمدترین شغل فنی در ترکیه حتما به قوانین این کشور پایبند بوده و در رعایت شرایط و آماده سازی مدارک بسیار دقت کنید.

Leave a Comment