شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه

آگوست 11, 2024
شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه

در سال های اخیر بسیاری از ایرانیان تصمیم به مهاجرت تحصیلی به ترکیه گرفته اند و هر سال بر تعداد این داوطلبان افزوده می شود. دانشگاه های ترکیه آموزش خوب و باکیفیتی را به دانشجویان ارائه می دهند در نتیجه علاقه ایرانیان به ترکیه بی دلیل نیست. یکی از موضوعاتی که به دغدغه ذهنی علاقه مندان به تحصیل در ترکیه تبدیل شده است هزینه های تحصیل در ترکیه است. خبر خوب این است که شما با دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه می توانید تمام یا بخشی از هزینه های تحصیل خود را تامین کنید. در ادامه مقاله از گروه پیوند هوم می خواهیم به بررسی شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه بپردازیم.

 

بورسلاری ترکیه چیست؟

بورسلاری و یا به زبان ترکی Burslarimiz نوعی پلتفرم آنلاین است که از طریق آن می توان انواع اطلاعات مورد نیاز درباره بورسیه تحصیلی دانشگاه های دولتی ترکیه را به دست آورد. این وب سایت آنلاین کار را برای دریافت بورسیه ترکیه بسیار آسانتر کرده است. پس بوسلاری ترکیه در واقع همان بورسیه تحصیلی ترکیه است که به دانشجویانی که به کمک مالی نیاز دارند کمک می کند تا بدون دغدغه های مالی در این کشور تحصیل کنند.

 

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه

بورسیه های تحصیلی ترکیه می توانند دو نوع باشند؛ بورسیه هایی که تمام هزینه ها را پوشش می دهند و یا بورسیه هایی که بخشی از هزینه را تامین میکنند. لازم به ذکر است که بسته به نوع بورسیه و سازمان و دانشگاهی که بورسیه تحصیلی را ارائه می دهد، شرایط دریافت بوسیه می تواند متفاوت باشد. اما یک سری شرایط کلی وجود دارند که برای دریافت هر نوع بورسیه ای ضروری است آن ها را داشته باشید. شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه عبارتند از:

  • داشتن معدل بالا، به طوری که هر چه معدل شما بالاتر باشد شانس دریافت بورسیه افزایش می یابد.
  • حداکثر سن برای مقطع کارشناسی 21، برای مقطع کارشناسی ارشد 30 و برای مقطع دکتری 35 باشد.
  • داوطلب باید مدرک زبان معتبر برای ترکی استانبولی ارائه دهد ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز امتیاز دارد.
  • ارائه رزومه تحقیقی و پژوهشی قوی می تواند شانس دریافت بورسیه را بیشتر کند.
  • فرد تابعیت کشور ترکیه نداشته باشد.

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه

زمانی که می خواهید برای دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه اقدام کنید یکی از مهمترین مراحل، آماده سازی مدارک است. باید مدارک خواسته شده را به طور کامل و بدون نقص آماده کنید و برای سازمان اعطا کننده بورسیه ارسال نمایید از آنجایی که تقاضا برای دریافت بورسیه زیاد است در صورت نقص درخواست شما رد می شود. مدارکی که برای اخذ برسیه و کمک هزینه ترکیه نیاز دارید عبارتند از:

  • مدارک شناسایی و هویتی نظیر پاسپورت
  • مدارک تحصیلی در مقاطع تحصیلی قبلی به همراه ریز نمرات
  • عکس سه در چهار
  • مدرک زبان بین المللی مانند آیلتس یا تافل
  • رزومه تحصیلی و پژوهشی
  • مقالات چاپ شده در مجلات علمی معتبر
  • سابقه کاری در زمینه ای خاص
  • توصیه نامه از طرف اساتید مقطع قبلی
  • فرم تکمیل شده ثبت نام درخواست بورسیه

 

اگر علاوه بر مدارک گفته شده مدارک دیگری دارید که استعداد و توانایی شما در حیطه خاصی نشان می دهد و ممکن است شانس شما را افزایش دهد حتما آن مدرک را نیز برای دانشگاه ارسال کنید.

 

نحوه درخواست برای بورسیه تحصیلی ترکیه

بعد از اینکه شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه از ترکیه را فراهم کردید نوبت به ارسال درخواست می رسد. برای درخواست باید به وب سایت رسمی که برای این منظور طراحی شده است باید وارد شوید.

 

برای ثبت نام باید ابتدا وارد وب سایت شده و مدارک و اطلاعات خود را در قسمت های مشخص شده وارد کنید. توجه کنید که زبان وب سایت ترکی بوده و از قسمت تنظیمات زبان آن را می توانید به زبان دلخواه تغییر دهید.

 

نکته مهم این است که باید درخواست خود برای دریافت بورسیه را باید در بازه زمانی مشخص ارسال کنید. بازه زمانی اقدام برای بورسیه ترکیه از 20 دی ماه آغاز شده و تا اول اسفند ادامه دارد.

 

در این بازه زمانی شما می توانید تمام مدارک خود را در سایت Burslarimiz ترکیه بارگذاری کنید. درخواست شما در بین ماه های فروردین تا اردیبهشت سال بعد، بررسی شده و نتایج اولیه بین اردیبهشت تا خرداد ماه به داوطلبان اعلام می شود.

 

در صورتی که درخواست شما مورد تائید اولیه قرار گرفت از شما دعوت می شود تا در مصاحبه حضوری شرکت کنید و نتیجه نهایی در اواخر تیر ماه تعیین می شود.

 

Leave a Comment