خرید وسایل منزل در ترکیه

آگوست 31, 2024
وسایل منزل در ترکیه

اگر قصد خرید خانه در ترکیه و مهاجرت به این کشور را دارید یکی از موضوعاتی که باید در نظر بگرید خرید وسایل منزل در ترکیه است. بعد از خرید خانه در این کشور باید به فکر تهیه لوازم و وسایل مورد نیاز برای آن باشید تا بتوانید زندگی دلخواهتان را در این کشور شروع کنید. در این مقاله می خواهیم به بررسی خرید وسایل منزل و معرفی فروشگاه های ارزان برای این منظور خواهیم بپردازیم.

 

تهیه وسایل منزل در ترکیه

اگر به تازگی در ترکیه خانه خریده و یا اجاره کرده اید برای تهیه وسایل منزل خود می توانید از 4 روش زیر استفاده کنید:

  • آوردن وسایل خود از ایران
  • اجاره خانه در ترکیه با وسایل
  • خرید وسایل منزل نو
  • خرید وسایل خانه به صورت دست دوم

 

ارسال وسایل از ایران به ترکیه

اولین روشی که در بالا به آن اشاره شد ارسال وسایل از ایران به ترکیه از طریق باربری بین المللی است. برای ارسال محموله در باربری بین المللی دو روش هوایی و زمینی وجود دارد.

 

در صورتی که بخواهید وسایل خود را از طریق هوایی و با هواپیما به ترکیه ارسال کنید، بی شک محموله شما به سرعت به دستتان خواهد رسید. اما نکته بسیار مهم که در هزینه این نوع ارسال تاثیر دارد وزن بار است، و قطعا در صورتی که بخواهید کلیه وسایل منزل خود را از طریق باربری هوایی به ترکیه منتقل کنید باید هزینه زیادی برای این کار پرداخت کنید که ممکن است منطقی نباشد.

 

اما اگر بخواهید از طریق باربری زمینی وسایل خود را به ترکیه منتقل کنید هزینه کمتری نسبت به باربری هوایی پرداخت خواهید کرد اما زمان طولانی تری برای ارسال لازم است و ممکن است 3 الی 8 روز طول بکشد.

 

به طور کلی در فرایند ارسال وسایل از ایران به ترکیه ممکن است آسیب بسیاری به لوازم منزل شما وارد شود بنابراین لازم است با دقت بسیاری آن ها را بسته بندی کنید تا کمترین آسیب را در حین جابه جایی ببینند.

 

بعد از بسته بندی باید لیست دقیق از کلیه وسایل را تهیه کنید که هم به زبان فارسی و هم به زبان ترکی باشد تا در گمرک مورد بررسی قرار بگیرد.  بعد از این مرحله کلیه وسایل سم پاشی شده و به فرد ارسال کننده گواهی نامه ای داده می شود که در آن کلیه فرایندهای ایمنی را برای وسایل منزل انجام داده اید و محموله آماده ارسال است.

 

پس از بررسی محموله، برای بارگیری آماده می شود. توجه کنید که حتما بار خود را بیمه کنید و بیمه نامه بین المللی خود را از شرکت باربری گرفته و تا پایان فرایند انتقال به همراه داشته باشید.

 

موادی مانند خشکبار، آجیل و مواد غذایی خشک، حبوبات، برنج، غلات و میوه، سبزی و مواد غذایی منجمد عرقیجات و ترشیجات لوازم آرایشی و بهداشتی، به خصوص عطر و ادکلن انواع دارو، دخانیات و … ممنوع هستند.

 

نکته دیگر این است که کلیه لوازم برقی اعم از لوازم صوتی و تصویری شامل مالیات میشود که در مرز باید آن را پرداخت نمایید.

 

اجاره منزل مبله در ترکیه

گزینه دیگر اجاره منزل به صورت مبله است که این روش در ابتدای ورود به ترکیه برای کسانی که نمی خواهند وسایل خود را با خود بیاورند بسیار مناسب است. پیدا کردن خانه اجاره ای مبله در ترکیه کار سختی نیست چون تعداد این خانه ها به خصوص در شهرهای بزرگ نظیر استانبول و آنکارا بسیار زیاد هستند.

 

البته لازم به ذکر است که وسایل منزل معمولا به صورت کامل نیست و وسایل اصلی مثل مبل، تخت، یخچال، گاز، تلویزیون در این خانه ها وجود دارد و سایل وسایل فرعی را باید خود تهیه کنید.

 

در مورد معایب این روش باید گفت که ممکن است همیشه وسایل منزل نو و تمیز نباشد و نکته بعدی که باید به آن توجه کنید این است که باید دقت لازم را در استفاده از این وسایل داشته باشید و آن ها را صحیح و سالم نگه دارید.

 

اگر در زمان اجاره خانه مبله در ترکیه برخی از وسایل دارای عیب بودند و نقص داشتند حتما آن را به صاحب خانه اطلاع داده و همان ابتدا یک عکس از آن تهیه کنید تا در زمان تحویل منزل صاحب خانه از شما جریمه نگیرد.

 

خرید وسایل منزل نو در ترکیه

یکی از راحتترین روش ها در صورت داشتن بودجه کافی، خرید وسایل نو از فروشگاه های ترکیه است. خرید منزل قطعا یکی از لذتبخش ترین کارهاست آن هم وقتی به کشور جدید مهاجرت کرده اید و می خواهید زندگی تازه ای را شروع کنید.

 

در ترکیه برند ها و فروشگاه های مختلفی وجود دارد و به علت نبودن تحریم ها اکثر برندهای معروف دنیا در این کشور نمایندگی دارند. همچنین امکان خرید اینترنتی نیز وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین خرید خود را ثبت کرده و در درب منزل تحویل بگیرید.

 

انواع برند های خارجی را می توان در ترکیه یافت اما هزینه مالیات و گمرک این لوازم بسیار زیاد است در نتیجه قیمت بالاتری دارند اما در عوض برندهای ترک نیز ضمن داشتن کیفیت مناسب، قیمت مقرون به صرفه تری دارند.

 

برای خرید وسایل منزل می توانید سری به فروشگاه های ایکیا بزنید همچنین می توانید از کوچتاش و او آیدیا نیز خرید کنید که شعب متعددی در سراسر ترکیه دارند.

 

خرید لوازم منزل دست دوم در ترکیه

خرید لوازم دست دوم نیز می تواند یکی از روش های خرید وسایل منزل در ترکیه باشد. شما در این روش می توانید تمام و یا برخی از وسایل مورد نیاز خود را به صورت دست دوم خریداری کنید.

 

خرید وسایل دست دوم در ترکیه می تواند به صورت حضوری و یا اینترنتی باشد. در ادامه به بررسی هر دو این روش ها خواهیم پرداخت. باید بگوییم خرید وسایل دست دوم هزینه کمتری نسبت به خرید وسایل نو دارد اما لازم به ذکر است که این وسایل گارانتی ندارند و ممکن است دارای مشکلاتی باشند.

 

برای خرید وسایل به صورت حضوری شما میتوانید با مراجعه به مغازه های فروش لوازم دست دوم مورد نیاز خود را بیابید که تقریبا در هر محله ای وجود دارند. اما معمولا تمامی این مغازه ها محصولات و وسایل خود را در سایت های مخصوص فروش لوازم دست دوم نیز آپلود می کنند و می توانید با مراجعه به این سایت ها خرید راحتتری داشته باشید.

 

یکی از سایت های پرطرفدار در این حیطه سایت صاحبیندن (sahibinden) است، این سایت قسمت های مختلفی برای خرید لوازم مخالف دارد که برای خرید و فروش ماشین و ملک نیز از آن استفاده می شود و درست مانند سایت دیوار در ایران است.

 

سایت دیگری که در زمینه خرید و فروش لوازم دست دوم معروف است سایت Let’s go  میباشد. که کار با این وب سایت بسیار آسان بوده و به سرعت می توانید لوازم دست دوم مورد نیاز خود را بیابید.

 

 

 

Leave a Comment